Kawasaki KLR Forum banner

1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
KLR 650 2005
Joined
·
1 Posts
Discussion Starter #1
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Mam na imie Marcin. Ciesze się, ze udało mi się znaleźć takie dostępne tematyczne forum posiadaczy KLR'ek Potrzeba zmusiła mnie do szukania informacji i poradnictwa mojego problemu. Problem polega na na jakimś zwarciu nie wiadomo gdzie co skutkuje ciągłą pracę rozrusznika po nacisnięciu guzika odpalania bez mozliwości wyłączenia. Wyjęcie kluczyka nic nie daje, tylko odpięcie od akumulatora pomaga. Zrobiło się tak po upadku i zdławieniu silnika (podczas zawracania, max 5km / h) za mocno skręciłem i brak doświadczenia zrobił swoje. Kupilem silnika w zeszlym roku latem i zrobilem po okolicy jedyne około200 km.
Udalo mi sie wrócić z terenu bo odpalił ale po drodze zauważyłem brak kierunkowskazów, świateł czy klaksonu. W domu już nie odpalił, bo sie rozładował. Nie dzieje sie to cały czas. Po wymianie uwagi i tak był juz stary i sprawdzeniu przycisków i rozrusznika (nie zauważyłem) było ok i myslalem, ze to wina byla. Pare dni temu poprosilem zeby odpalił maszyne żeby się nie zastała calkiem po zim i zrobilo sie to zwarcie. Czy ktoś miał albo zna taki problem? Co jest usuwane z reakcji? Myślalem o nazwie się do naprawoś warsztatu samochodowego bo niestety u mnie nie ma kto motorów a sam na elektryce maŁo sie znam. Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam Marcin.

__
Hello everyone. My name is Marcin. I am glad that I was able to find such an available thematic forum for KLR owners. The need forced me to look for information and advice on my problem. The problem is some short circuit, no one knows where, which results in continuous operation of the starter after pressing the firing button without the possibility of turning it off. Removing the key does nothing, only disconnecting from the battery helps. It happened after a fall and the engine stalled (while turning, max 5km / h), I turned too much and my inexperience did its job. I bought the engine last summer and did only about 200 km around the area.
I managed to get back from the site because it fired but on the way I noticed the lack of turn signals, lights or a horn. At home, it did not start anymore because it was discharged. It doesn't happen all the time. After mentioning it was old anyway and checking the buttons and the starter (I didn't notice) it was ok and I thought it was the fault. A few days ago, I asked him to start the machine so that it would not be there completely after the winters and it would short-circuit. Has anyone had or knows such a problem? What is removed from the reaction? I thought about the name of the repair shop because, unfortunately, I have no motorbikes and I don't know much about electricity. Thanks in advance for any answers.
Greetings Marcin.
 

·
Registered
Joined
·
173 Posts
Dzień dobry, Marcin!

My Polish isn't good enough to translate your question, which seems related to your starter, but there are good resources here and someone will figure it out.
I wish you luck! - Powodzenia!
 

·
Registered
klr 650 c
Joined
·
78 Posts
To me it sounds that it needs new starter relay and probably a main fuse blew for some reason...
 

·
Premium Member
2013 KLR 650/692, 2017 HD Electraglide Ultra
Joined
·
910 Posts
Most likely problem: Starter relay is sticking.
To test: use a piece of wood to tap the starter relay while the starter is stuck on. If it stops, then you have found the problem.
 

·
Premium Member
Joined
·
8,039 Posts
I also concur that a sticking high amp starter relay seems to be the problem.
 
1 - 7 of 7 Posts
Top