Kawasaki KLR Forum banner

Chcę porady dotyczącej ulepszenia kierownicy dla większego komfortu podczas długich przejażdżek.

1.5K views 20 replies 14 participants last post by  Carlson1038  
#1 · (Edited)
Cześć wszystkim,

Jeżdżę moim KLR i czuję, że standardowa kierownica nie jest najwygodniejsza na dłuższe przejażdżki. Po kilku godzinach na drodze odczuwam zmęczenie nadgarstków i ramion i chcę ulepszyć ją na coś, co oferuje bardziej zrelaksowaną pozycję podczas jazdy.

Widziałem też kilka opcji, takich jak kierownice ProTaper, a nawet niektóre podwyższenia, ale nie jestem pewien, który zestaw byłby najlepszy, nie sprawiając, że motocykl będzie dziwnie się czuł w terenie. Jeżdżę zarówno po autostradzie, jak i w terenie, więc potrzebuję czegoś, co zapewni komfort bez poświęcania zbyt dużej kontroli.

Dla tych z was, którzy wymienili kierownicę, jaki zestaw sprawdził się u was najlepiej? Czy zdecydowaliście się również na podwyższenia, czy tylko na inny kształt kierownicy? Jakieś sugestie dotyczące marek lub konkretnych modeli, które dobrze pasują bez większych problemów?

Poza tym odświeżam sobie niektóre pytania z rozmów kwalifikacyjnych z Pythona, a myśl o upraszczaniu rzeczy sprawia, że doceniam znaczenie łatwych regulacji - podobnie jak znalezienie odpowiedniego ustawienia kierownicy.

Dziękuję.:)
 
#2 ·
Powodzenia, wchodzisz na niezbadany teren :) Jeśli opublikujesz swoje statystyki fizyczne, członkowie mogą podzielić się tym, co zrobili, aby skonfigurować swój "trójkąt jeźdźca".

Zgięcia kierownicy są skomplikowane do pochłonięcia, a wielu dostawców nie "mierzy" w ten sam sposób, co utrudnia porównywanie jabłek do jabłek.

Jeśli twoje nadgarstki są dobre pod względem "kąta", pod jakim trzymasz kierownicę, to twój zasięg jest prawidłowy i wystarczy przesunąć kierownicę w górę i do tyłu/do przodu.

Mam 72", 180 funtów, znalazłem swoje idealne miejsce z fabrycznymi kierownicami gen 1 w górę o 1,25" i do przodu o 0,75", standardowe ustawienie podnóżków. Musiałem "otworzyć" swój trójkąt.

Najlepszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest postawienie roweru w piwnicy, wyciągnięcie ramion i dłoni tam, gdzie czujesz się najwygodniej i zdobycie kilku podkładek, aby umieścić tam fabryczne kierownice.

I jeśli masz możliwość spędzania czasu z innymi fajnymi dzieciakami na rajdach lub wielo-rowerowych przejażdżkach, usiądź na każdym, na którym pozwolą ci usiąść i zobacz, jak się czują, możesz mieć szczęście i trafić na "idealne" i mieć gotową formułę.
 
#3 ·
Tylko kilka podkładek dystansowych 30 mm stanowiło duże ulepszenie w stosunku do mojej Gen 3. Moja prawa dłoń drętwiała i stawała się "mrowiąca" po około 45 minutach. Z podkładkami dystansowymi nie jest to już problem. Powinienem wspomnieć, że również odsunąłem kierownicę od siebie, w kierunku przodu roweru, o dobrą odległość.
 
#4 ·
Po kilku godzinach w drodze; Odczuwam zmęczenie nadgarstków i ramion
Czy to zupełnie nowy rower? A może używany rower z nie wiadomo jaką kierownicą z rynku wtórnego?

Zapytam, czy po prostu poluzowałeś 4 śruby mocujące i ustawiając rower i obracając je do przodu lub do tyłu, aby zmienić odległość od ciebie i kąt końcówek istniejących kierownic.

NIENAWIDZĘ jeździć na rowerze innych rowerzystów z ich kierownicami, które są zamontowane z końcówkami uchwytów pochylonymi do góry, co jest wygodniejsze i bardziej kontrolowane tylko wtedy, gdy stoisz. Sprawia, że ​​moje nadgarstki i ramiona są dość szybko niewygodne i bolą szybciej niż to konieczne, ponieważ jestem głównie jeźdźcem siedzącym, chyba że jest to w technicznych, trudnych warunkach terenowych.

Ponownie ustaw dźwignie ręczne lekko w dół i ewentualnie obróć elementy sterowania elektrycznego po zabawie z pozycją kierownicy. Umożliwia to lepszą kontrolę sprzęgła i przedniego hamulca, gdy stanie jest konieczne.
 
#5 ·
Czy to zupełnie nowy motocykl? A może używany motocykl z nieznaną kierownicą aftermarketową?

Zapytam, czy po prostu poluzowałeś 4 śruby mocujące i podczas ustawiania motocykla obróciłeś je do przodu lub do tyłu, aby zmienić odległość od ciebie i kąt końcówek istniejącej kierownicy.

NIENAWIDZĘ jeździć na motocyklu innych motocyklistów z ich kierownicami, które są zamontowane z końcówkami uchwytów pochylonymi do góry, co jest wygodniejsze i bardziej kontrolowane tylko wtedy, gdy stoisz. Sprawia, że moje nadgarstki i ramiona są dość szybko niewygodne i bolą szybciej niż to konieczne, ponieważ jestem głównie jeźdźcem siedzącym, chyba że jest to w technicznych, trudnych warunkach terenowych.

Ponownie ustaw dźwignie ręczne lekko w dół i ewentualnie obróć elementy sterowania elektrycznego po zabawie z pozycją kierownicy. Umożliwia to lepszą kontrolę sprzęgła i przedniego hamulca, gdy stanie jest konieczne.
Jak wspomniałem wcześniej, samo podniesienie i wyregulowanie mojej kierownicy zrobiło ogromną różnicę. Znacznie taniej niż zmiana kierownicy.
 
#6 ·
Witajcie wszyscy,

Jeżdżę moim KLR i czuję, że standardowa kierownica nie jest najwygodniejsza na dłuższe trasy. Po kilku godzinach na drodze odczuwam zmęczenie nadgarstków i ramion i chcę przejść na coś, co oferuje bardziej zrelaksowaną pozycję podczas jazdy.

Widziałem też kilka opcji, takich jak kierownice ProTaper, a nawet jakieś podwyższenia, ale nie jestem pewien, który zestaw byłby najlepszy, nie sprawiając, że motocykl będzie dziwnie się czuł w terenie. Jeżdżę zarówno po autostradzie, jak i w terenie, więc potrzebuję czegoś, co zapewni komfort bez poświęcania zbyt dużej kontroli.

Dla tych z was, którzy wymienili kierownicę, jaki zestaw sprawdził się u was najlepiej? Czy zdecydowaliście się również na podwyższenia, czy tylko na inny kształt kierownicy? Jakieś sugestie dotyczące marek lub konkretnych modeli, które dobrze pasują bez większych problemów?

Ponadto odświeżam sobie trochę pytań z rozmów kwalifikacyjnych z Pythona, a myśl o upraszczaniu rzeczy sprawia, że doceniam znaczenie łatwych regulacji - podobnie jak znalezienie odpowiedniego zestawu kierownicy.

Dziękuję.:)
Możesz spróbować blokady przepustnicy na końcu kierownicy. Oczywiście nie zmienia to ergonomii, ale pozwala na zdjęcie prawej ręki i rozciągnięcie się. Tylko taka myśl.
 
#9 ·
Idealna ergonomia i użytkowanie każdego są różne. Ja (i wielu innych) uważam, że standardowe kierownice mają zbyt duży kąt cofnięcia, aby były wygodne. Jeżdżę trochę w terenie, więc potrzebuję czegoś, co dobrze sprawdza się podczas siedzenia i stania......podwyższenia mogą być dla niektórych wygodniejsze, ale są pogorszeniem kontroli w terenie. Używam Renthal RC-Hi's (809's), które są dobrej jakości aluminiową kierownicą zastępczą 7/8". Ulepszona ergonomia, mniej wibracji i znacznie mniejsze prawdopodobieństwo zgięcia. MX / Enduro - 7/8"

Standardowe wymiary kierownicy gen1: http://www.bigcee.com/klr650faq.html

Pozdrawiam,
Dave
 
#11 ·
Mam 1,90 m wzrostu. Używam mocowań typu drop peg i podwyższenia 7/8. Uważam, że ergonomia jest całkiem dobra. Tak dobra, jak na każdym motocyklu, na którym siedziałem. Mam blokadę przepustnicy Atlas, której mogę użyć do jazdy na luzie i czasami wstaję, żeby odpocząć pośladkom, ale moje ramiona i ramiona są w porządku. Możesz użyć podwyższeń 7/8 z oryginalnymi kablami i okablowaniem bez wiązania i problemów.
 
#19 ·
Mam 6'3. Używam mocowań do podnóżków i podwyższenia 7/8. Uważam, że ergonomia jest całkiem dobra. Tak dobra, jak na każdym motocyklu, na którym siedziałem. Mam blokadę przepustnicy Atlas, której mogę używać do toczenia się, a czasem wstaję, żeby odpocząć tyłkowi, ale moje ramiona i ramiona są w porządku. Możesz użyć podwyższeń 7/8 ze standardowymi kablami i okablowaniem bez wiązania i problemów.
6'4" tutaj, czy mogę zapytać, czy używasz standardowych podnóżków? I jakiej marki jest podwyższenie.
 
#14 ·
Widziałem 100 motocykli, nad którymi pracowałem. Jeszcze nie miałem przyjemności (może) jeździć na czymś z kierownicą nawet zbliżoną do małp. Być może niesamowicie kręte drogi, które mamy, ograniczają użycie małp. Dość często wchodzę na stronę internetową "blue Ridge riders" w Granite Falls. To dealer używanych motocykli godzinę drogi stąd, ale poza górami, więc bez zakrętów. Widzę wiele motocykli z małpami, o których mówię: "Chciałbym to mieć, ale musieliby założyć inną kierownicę". Lol.
 
#15 ·
Widziałem 100 motocykli, nad którymi pracowałem. Jeszcze nie miałem przyjemności (może) jeździć na czymś z kierownicą nawet zbliżoną do małp. Być może niesamowicie kręte drogi, które mamy, ograniczają użycie małp. Często wchodzę na stronę internetową "Blue Ridge riders" w Granite Falls. To dealer używanych motocykli oddalony o godzinę drogi, ale poza górami, więc bez zakrętów. Widzę wiele motocykli z małpami, o których mówię: "Chciałbym to mieć, ale musieliby założyć inną kierownicę". Lol.
Niektórzy z moich znajomych, posiadaczy Harleyów, mieli "małpy" o różnych rozmiarach......twierdzili, że są dla wygody, ale wszyscy wiedzieliśmy, że są tylko dla wyglądu......im wyżej się wznosili, tym gorsze było prowadzenie; mówiąc o poświęcaniu funkcji dla formy.... wciąż kręcę głową.

Dave