Kawasaki KLR Forum banner

Mitas E-07 banden

15K views 13 replies 9 participants last post by  KLR Kool-Aid!  
#1 ·
Kan iemand deze banden aanbevelen? Ik ben op zoek naar een goede band voor weg- en brandweerpad/grindwegritten.

#3 ·
Ik heb ongeveer 1200 mijl gereden op een set banden van standaardformaat, niet Dakar. De voorband is gemakkelijk te monteren/demonteren. De achterband is arbeidsintensiever, maar kan met goed gereedschap langs de weg worden gedaan. Die zijwand is stijf... Ik kan niet geloven dat de Dakar-achterband gemakkelijk langs de weg gedaan zou kunnen worden, alleen al door hoe stijf de standaard is.

Ze lijken stil en welgemanierd op het asfalt. Deze KLR is mijn terugkeer naar een dual sport na tientallen jaren sport/circuit rijden. Ik merkte dat ze snel opwarmen en als ze tot het uiterste van de motorfiets zelf in bochten worden gedreven, doen ze het prima. Ze houden niet van koude teerslangen en kunnen een krimp veroorzaken als men niet gewend is aan dat snelle glijgevoel.

Beperkt rijden op grind en enkele excursies in veld/weide toonden niets om over te klagen. Ik reed 60 mph in vrij los/vers grind en het ging prima. Het lijkt erop dat ze uitstekend zullen slijten.

Kortom, geen klachten. Ik zou niemand ervan weerhouden ze uit te proberen en ik kan me voorstellen dat ze je blij zouden maken.

#4 · (Edited)
Mitas banden

Ik heb zowel voor als achter. Ik doe niet aan modder, dus daar kan ik geen commentaar op geven, maar op alle andere oppervlakken presteren ze goed. Geen problemen met het wegdek. Lijkt goed te slijten.

Edit: Voor heeft 9.081 mijl, en veel profiel. Zeer lichte cupping. Ongeveer 32 psi
Achter heeft 6.839 mijl, en tot 3/32" afgesleten. Normaal slijtagepatroon. Ongeveer 30 psi

#5 · (Edited)
Bedankt iedereen voor de feedback over deze banden. Ik haal vandaag nog een nieuwe 2016 op. Ik ben van plan de standaardbanden mogelijk te vervangen door deze. Ik kreeg van iemand de aanbeveling om deze te proberen. Ik weet het niet zeker, maar misschien probeer ik gewoon de gewone (niet-Dakar) banden. Ik zal Amerikaanse boswegen en grindwegen berijden, alleen voor sightseeing. Ook wat straat om naar een aantal van deze plaatsen te gaan. Later in juli ga ik naar de omgeving van Sturgis en dan door naar Yellowstone. Ik zal traileren.

#7 ·
Ik gebruik meestal 2 psi hoger in de smalle voorband versus de dikkere achterband. Denk eraan, ze ondersteunen X hoeveelheid gewicht per vierkante inch contact per pond luchtdruk.

Het vermindert het cuppen van het loopvlak en verscherpt de stuurrespons.

Ik weet niet hoeveel u weegt, dus ik stel voor dat u 34 psi voor / 32 psi achter probeert.

#8 ·
Ik heb deze banden op mijn '09 en ze passen geweldig op de KLR. Goed op asfalt en goed in de modder. Ik zou deze band bijna een 60/60 band noemen in plaats van een 50/50. Ik rijd 32 voor en 30 achter met een rijder van 325 pond. Ik rijd 70% weg en de rest grind en ohv park. Ik denk dat je er tevreden mee zult zijn. Ik ben er 120% zeker van.:wink2:

#9 ·
Bedankt voor uw reactie. Ik merkte dat de standaardbanden behoorlijk glad waren op modderige grindwegen. Ik had gehoord dat de Mitas de moeite waard waren om te bekijken. Ik weeg 200 lbs, de andere motor wordt bereden door een rijder van 150 lbs. Ik ga deze proberen nadat de standaardbanden versleten zijn. Ik denk dat ik voor de stijvere versie ga. Denk je dat het de Dakkars zijn?

#11 ·
Ik heb er een gebruikt aan de voorkant van mijn Virago scrambler samen met een Heidenau K60 achter. Geweldige grip. Had er meer kilometers uit kunnen halen dan de 5000 die ik heb gereden, maar tegen die tijd was hij waanzinnig luid geworden, dus ik heb hem vervangen omdat de achterband toen versleten was. Ik ben zelfs door de modder gegaan met de motor, en op grind was de motor subliem. Op zand, niet zozeer.

#13 ·
Ik heb over het algemeen goede ervaringen gehad met Mitas-banden. Ik heb een voorband 14.000 mijl gebruikt op mijn Super Tenere tijdens een reis naar Deadhorse en door Canada. Ik heb momenteel Mitas-banden op mijn Stelvio. Een vreemd ding dat in 2016 gebeurde, was dat ik TWEE gloednieuwe banden had met een hiel lekkage. Dat is me nog nooit overkomen bij een andere band. Ik heb ze niet op de KLR gebruikt.

#14 ·
Kan iemand deze banden aanbevelen? Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke band voor weg- en brandweerpad/grindwegrijden.
Hoi - Ik heb de Mitas E-07's gebruikt op mijn KLR voor een reis door Utah een paar jaar geleden, en ze vergelijken vrij goed met Dunlop Trailmax Missions; ze hebben echt stijve zijwanden, ze zijn geweldig op asfalt en de meeste trail-omstandigheden, maar niet zo goed op diep zand. Ik heb er ongeveer 6200 mijl mee gereden zonder lekke banden, lekken of andere vreemdheden, dus ik zou ze aanbevelen voor de meeste omstandigheden.