Kawasaki KLR Forum banner

Nieuwe Versys

2.1K views 3 replies 2 participants last post by  KLR BOB  
#1 ·
Hallo uit Oost-Washington

Net een nieuwe 2017 650 versys gekocht in Las Vegas met 1 mijl erop. Hij gaat de stal in met mijn 2000 KLR met 13.000 mijl die ik in 01 tweedehands kocht. Ongeveer 300 mijl gereden op de Versys tot nu toe, maar ik moet zeggen dat toen ik weer op de KLR stapte, het voelde als een oude thuisweek.😊 De Versys naar huis getrailerd, maar een zijstapje gemaakt naar Moab Ut. Uitgeladen en een dag gereden tijdens een rally voor 4-wielers/rotsklimmers. Ze verwachtten meer dan 500 machines voor het weekend. Man, die jongens weten hoe ze $$$ moeten uitgeven. John uit Ohio ontmoet op de parkeerplaats van McDonalds die graag langeafstandsreizen maakt en zo'n beetje 100% kampeert.

Eindelijk de beruchte Fred Hink ontmoet bij ARROWHEAD MOTORSPORTS in Moab, waar ik de doohickey en andere KLR-onderdelen de afgelopen jaren online heb gekocht. Geweldige kerel, fantastische online bestelling en een expert op het gebied van KLR's. Fred was bezig met zijn normale hulp aan reizigers toen ik aankwam. 3 jongens uit Kansas. Eén op een African Twin met een wiebelende voorkant die Fred net heeft gerepareerd met een nieuwe, gebalanceerde band (Je moet van die man houden)

De reis naar Moab was een ☑ de box voor mijn bucketlist voor vele jaren. Heb onlangs een paar avontuurlijke rijders ontmoet die door mijn woonplaats Kennewick Wa kwamen uit Seattle en een rondreis naar Texas afmaakten, en een rijder uit British Columbia die een rondreis naar Los Angeles afmaakte. Moet een paar dingen aan de KLR doen en dan dit jaar delen van de WABDR & ORBDR rijden.

Een goede dag hebben = KLR rijden
Een slechte dag hebben = Een stukje verder rijden
😊

#2 ·
Gefeliciteerd met de Versys! Reed er een geleende mee door de zuidelijke Appalachen (ongeveer 3000 mijl over verharde wegen) een paar zomers geleden; geweldige motorfiets! Heeft weggedrag waar een KLR650 alleen maar van kan dromen.

Off-road? Weet ik niet. Hoewel Kawasaki de motorfiets heeft ONTWORPEN om VEELZIJDIG te zijn (vandaar de naam), was ik bang om mijn motorfiets te laten vallen en een motorfiets die niet van mij was te beschadigen. Zou het risico misschien nemen op MIJN Versys, als ik er een had! :)

De Versys twin-cylinder, 180-graden krukas motor zingt echt! Sommige ondernemende vakmensen hebben Versys-motoren en aandrijflijnen (6-versnellingsbak, IIRC) in KLR-frames geplaatst; het lijkt erop dat de fabriek dat ook zou moeten doen . . . Generatie 3 KLR650's! :)

#3 ·
Bedankt Damocles

Wat betreft het vallen, daar zijn mijn 2000 "Green" KLR (vallen in een mooi zacht gebied) en de 225 Yamaha Serow (vallen waar het gebeurt) voor. Lol
Ik ben het helemaal eens met de twin of in ieder geval de 6 versnellingen in de KLR. Dat zou een grote verbetering zijn, maar zoals anderen al hebben gesuggereerd, zou het financieel onbereikbaar kunnen worden voor veel relatief nieuwe rijders. De vrouw van mijn vrouw komt uit Zuid-Idaho en we zijn van plan om alle drie de motoren deze zomer mee te nemen voor een fantastische rit. De Versys OEM-band moet eerst versleten worden. Ik denk erover om naar de Mitas te gaan, maar niet het Dakar-model. Ik zie er veel goede recensies over. Ik heb 606's op de KLR. Geweldig voor offroad, maar man, wat zingen ze op de weg. De noppen beginnen aan de basis te scheuren en ik heb gezien dat andere mensen hetzelfde probleem posten. Nou, de zon schijnt, net klaar met mijn honey do (het gazon maaien) 😩
en ik denk dat ik de Versys hoor roepen
😳😀😎

#4 ·
Oh man, ik heb net naar de touratech's Washington en Oregon back roads discovery routes gekeken en ik krijg de kriebels. Ik denk dat de KLR en Yamaha 225 de 6-daagse trip gaan maken om weer een item van de bucketlist af te vinken. Damocles. Je zou kunnen opmerken dat de Versys niet in de reis is opgenomen. Ik zie hem voor me in de video van de rotsen en het lijkt erop dat hij beter in de garage kan staan, Lol. Tenminste totdat hij zijn eerste kleine kras krijgt 😩