Kawasaki KLR Forum banner

Krasjes op de koppeling?

3.7K views 16 replies 6 participants last post by  mnraaron  
#1 ·
Reed met twee personen op mijn 2018 klr 650 6500 mijl, hoorde een schurend geluid, ververste de olie en keek in de olie-inlaat en de glanzende plaat aan de buitenkant van de koppeling had een aantal aanzienlijke krassen plus er zaten wat spanen op de magnetische olieplug. Ik ververs altijd mijn olie, ik gebruik niets anders dan Motul 300 V, ik weet dat het geen verschil maakt, maar ik vermeld het even. Het klinkt helemaal niet zo als ik er alleen op zit en ik heb niet meer met z'n tweeën gereden sinds de olieverversing. Hij is een of twee keer met lage snelheid offroad gevallen. Alle hulp zou worden gewaardeerd, bedankt jongens.

#7 ·
Ik heb net mijn olie vervangen. Ik zou eigenlijk wachten tot de volgende olieverversing om de "doohickey"-upgrade te doen. Ik hoopte dat het tot dan zou lukken, maar als ik de zure appel moet bijten en de extra olie moet kopen, dan zal ik dat wel doen en de hele behuizing openen terwijl ik bezig ben. Ik rijd er graag wekelijks/dagelijks mee, dus het zal me doden om hem tot die tijd niet op de weg te hebben.

#8 · (Edited)
Is dat de enige vinger op de koppeling met markeringen of zijn ze allemaal zo? De koppelingsnaaf is van aluminium. De magneten in de aftappluggen kunnen alleen staal/ijzerdeeltjes aantrekken van zuigerveren, cilinderwand, tandwielen en de binnenste aangedreven koppelingsplaten en ze zullen altijd pasta op de magneten aanbrengen. Ik vermoed dat het slijpgeluid afkomstig was van band, spatbord, uitlaatdemper, ketting, veroorzaakt door het gewicht van de passagier, aangezien je het nog niet hebt gehoord zonder een passagier aan boord.

#11 ·
Ik heb een framebout vervangen die zich direct boven de ketting bevindt. De bout is een haartje te lang en kan de ketting raken als er twee mensen op zitten. Ik kan echter geen slijtage aan de ketting of bout vinden.
Ik heb hetzelfde gedaan met mijn KLR. Het kostte me een paar minuten om het uit te zoeken. Oude bout teruggeplaatst... geluid weg.

#13 ·
Bout verwijderd, ketting afgesteld, nee. Ik ben ermee offroad gegaan en ik kreeg hetzelfde soort slijpen, bijna een gevoel alsof de koppeling slipt, toen ik er offroad hard mee reed, als met twee personen. Ook terug naar de krassen die alleen op één plaat zitten, wat is de betekenis daarvan en waar zouden de krassen in de eerste plaats vandaan komen? Er zouden geen krassen aan de binnenkant van mijn motor moeten zitten, daar ben ik bijna zeker van.