Kawasaki KLR Forum banner

03 z mlecznym olejem

9.1K views 12 replies 5 participants last post by  mjn  
#1 ·
Właśnie uruchomiłem dzisiaj mojego "nowego" 03. Stał ponad 1,5 roku. Rower działał świetnie, miał dobrą moc, żadnych dziwnych dźwięków... Przejechałem nim prawdopodobnie 15 mil i wciągnąłem go z powrotem do warsztatu z zamiarem wymiany oleju. Jedno spojrzenie na wziernik sprawiło, że się zaniepokoiłem... a potem potwierdziło się to, gdy wykręciłem korek spustowy.
Bardzo mleczny, rzadki olej.
Płynu chłodzącego wydawało się jednak nie brakować...
Zdjąłem pokrywę pompy wody, wirnik i sprężynę/uszczelkę za nim. Czy to wszystko, co jest potrzebne do odbudowy pompy wody? Mała uszczelka pokrywy i sprężyna/uszczelka?
Mam nadzieję, że to był problem... po prostu wydawało się, że w oleju jest za dużo wody, żeby to była kondensacja.

Pomysły? Opinie?
 
#2 ·
Wymień olej i spróbuj ponownie. Jeśli za drugim razem będzie mleczny, masz uszkodzoną uszczelkę pompy wody.

Jeśli poprzedni właściciel był jednym z tych, którzy mówili: "Uruchomię go i pozwolę mu pracować na biegu jałowym przez 15 minut, aby naładować akumulator", to jest to tylko kondensacja, ponieważ olej nigdy nie nagrzewa się wystarczająco, aby odparować wilgoć w skrzyni korbowej.

Wystarczy wymienić olej, a następnie sprawdzić, czy mleczny olej powraca. Zbyt wiele opcji przy zaledwie 15 milach po postoju, aby podejmować decyzje dotyczące naprawy.
 
#3 ·
Wymień olej i spróbuj ponownie.. Jeśli za drugim razem będzie mleczny, masz uszczelkę pompy wody do wymiany.
+1

Odkryłem, że niektóre oleje hydrolizują łatwiej niż inne.
 
#4 ·
Chłopaki.. wielkie dzięki za odpowiedzi.. Jednakże; Moja żona nazwała mnie "Buldogiem" wiele razy.... może mieć rację. Jak tylko zobaczyłem mleczny olej, natychmiast pomyślałem "płyn chłodniczy w oleju".. Zadzwoniłem do technika/kumpla i powiedział, że to najprawdopodobniej pompa wody.. Więc rozebrałem ją. Uszczelki wyglądają dobrze. Kiedy tam siedziałem i wpatrywałem się w uszczelki...uświadomiły mi się dwie rzeczy; 1.) poziom płynu chłodniczego nie był niski, kiedy zdjąłem korek chłodnicy. 2.) Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem w sobotę wieczorem, kiedy motocykl przyjechał, było ponowne podłączenie przewodu odpowietrzającego do dolnej części obudowy filtra powietrza... tzn; Rower stoi latami na zewnątrz.... Z odłączonym przewodem odpowietrzającym ... otwartym na niebo.... DUH! Woda w oleju. Złożyłem pompę wody i jestem teraz przy drugiej wymianie oleju...jest coraz lepiej. Mimo wszystko dzięki! :t1202:
 
#5 ·
Chłopaki.. wielkie dzięki za odpowiedzi..

Jednak;

Moja żona nazwała mnie "Buldogiem" wiele razy.... może mieć rację.

Jak tylko zobaczyłem mleczny olej, natychmiast pomyślałem "płyn chłodniczy w oleju".. Zadzwoniłem do technika/kumpla i powiedział, że to najprawdopodobniej pompa wody..

Więc rozebrałem ją. Uszczelki wyglądają dobrze.

Kiedy tam siedziałem i wpatrywałem się w uszczelki...dotarły do mnie dwie rzeczy;
1.) poziom płynu chłodniczego nie był niski, kiedy zdjąłem korek chłodnicy.
2.) Pierwszą rzeczą, którą zrobiłem w sobotę wieczorem, kiedy motocykl przyjechał, było podłączenie przewodu odpowietrzającego z powrotem do dołu obudowy filtra powietrza...

tzn.; Rower stoi latami na zewnątrz.... Z odłączonym przewodem odpowietrzającym ... otwartym na niebo....

DUH! Woda w oleju.

Złożyłem pompę wody i jestem teraz przy drugiej wymianie oleju...jest coraz lepiej.

Dzięki! :t1202:
Jasne... Będziesz tu pasował.
 
#7 ·
O kurde... czasami naprawdę mnie to wkurza...:50: Musiało tam być sporo H2O... wciąż mam trochę mlecznej mazi.. zamierzam to jeszcze trochę uruchomić, a następnie dodać trochę seafoam do skrzyni korbowej i znowu spuścić.. Na jaśniejszą nutę, moja pompa wodna nie przecieka.... uwielbiam to Hondabond! :)
 
#8 ·
Czy używasz oleju syntetycznego? Odkryłem, że syntetyczny Mobil 1 wytwarza białą pianę przez pierwsze 2-300 mil. Miałem starą ciężarówkę, która robiła to samo, żeby się trząść i wstrząsać.:) Najlepszym olejem, jaki do tej pory znalazłem dla KLR, był olej motocyklowy valvoline 10w40. Silnik pracuje lepiej i ciszej, przynajmniej tak sobie mówię. lol
 
#11 ·
Ciekawa obserwacja;
Ja.... Jak każdy nowicjusz, wkręciłem się w to, co wyglądało na dwa najlepsze fora (w tym przypadku KLR).
"Inne" forum miało 22 wyświetlenia z tym samym wątkiem.... I BEZ odpowiedzi.

Jeszcze raz dzięki wszystkim!
 
#12 ·
Jasne. Tutaj jest całkiem słodko. Bardzo dawno nie byłem na 'innym forum KLR'.
 
#13 ·
Cóż... dziś wieczorem trochę to rozgrzeję, a potem znowu spuszczę olej... może dwa razy. Za drugim razem dodam trochę Seafoam do mieszanki... dobrze rozgrzeję... prawdopodobnie kilka razy przejadę się po okolicy, a potem znowu spuszczę olej.
Potem świeży Castrol + nowy filtr... mam nadzieję, że do tego czasu większość wody zniknie...