Kawasaki KLR Forum banner

15 berichten later... Hier is mijn KLR685 Dakar JPS

26K views 32 replies 20 participants last post by  00Gen1  
#1 ·
OK. Het is een "gerestaureerde" 1997 KLR650 met de 685 Schnitz kit, een Dakar kuip, plus zwarte poedercoating en gouden accenten om haar die John Player Special look te geven. Twee dagen geleden opgehaald bij een geweldige kerel in Long Beach. Kan niet wachten om haar een beetje uit te wringen.

#13 ·
Buffeting en lichten

..Hoe doet hij het op de snelweg qua buffeting? Welke lichten zijn dat?
Ik heb haar meegenomen tot 70 mph voor een snelle rit door de versnellingen, maar heb niet echt geëvalueerd op buffeting. Het kan me ook niet schelen, want ik ben dol op de Dakar-look. Ik krijg vandaag een helm, dus dan kan ik haar gaan rijden. Laat het je weten.

De lichten zijn puur automotive op een zelfgemaakte beugel. Ik ben een beetje bezorgd dat de bugs nog niet zijn opgelost op het dashboard. De achterkant is kaal glas en de draden zijn allemaal bloot. Ik zal later een foto plaatsen, want ik heb wat ideeën nodig over hoe ik beter kan beschermen tegen de elementen. Ik heb gezien / gehoord over mensen die de lichtassemblage van een Buehl (sp?) met enig succes gebruiken.

#14 ·
Kuipbron?

Waar heeft hij die kuip vandaan...ik wil er een...is dat de Canadese kuipenfabriek?
De PO heeft de kuip eigenlijk zelf met de hand gebouwd. Een kuip in Dakar-stijl kopen zou meer dan $600 hebben gekost...dus hij heeft er zelf een gebouwd. Leuke vent!

Ik zou erover nadenken om iemand een mal van deze kuip te laten maken...

#15 ·
Kuip problemen

Ik heb wat ideeën nodig om op te ruimen. Zeker schuren, primen, schilderen, maar moet ik me zorgen maken over de blootliggende draden als ik de fiets in onregelmatige regen buiten laat staan? Gedachten?? thx, D911

Bovenaanzicht
Image

Rechterkant met "losse" schakelaar
Image

Linkerkant
Image

#24 ·
Update. Elektra is opgeruimd. Dimlicht naar rechts gericht op de stoep. Grootlichtdraad naar het linkerlicht een beetje bekeken om de afstand te zien. Werkt voorlopig prima. Er is ook een beetje wind, maar uit mijn geheugen is er veel wind op de bovenlichaam en helm op de standaardfietsen, dus ik durf te zeggen dat er een verbetering is.

#29 ·
Heya

Mijn gevoel zegt dat je de opening tussen de koplampen en de kuip moet opvullen om te voorkomen dat water met vuil/zout/andere rommel in je bedrading komt. Materiaalkeuze is cruciaal, want de lampen worden heet en je moet de lampen nog steeds kunnen afstellen. Die krimpaansluitingen geven me de angst, op een gegeven moment zul je aan je bedrading moeten schudden om iets elektrisch te laten werken. Mooie motor, ik ben dol op de zwarte look. Proost