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Caltric chain and sprockets?

14K views 6 replies 6 participants last post by  KlR Pig  
#1 ·
I am not super cheap just a bit broke.. I know you pay for what you get....
Anyone ever try Caltric chain and sprockets? Any opinions?

Thanks
Gordon
 
#3 ·
I don't think Caltric makes anything, just goes in the Caltric box.
Probably same stuff, It's the same price... Thanks for the link.
 
#4 ·
Surtout n'achetez pas de pièce chez Caltric!!!
J'ai acheté une pièce chez eux et je suis très déçu par la qualité de celle-ci et surtout par la qualité du service après-vente. On peut faire une erreur mais ne pas l'assumer c'est le pire pour moi.Voici mon histoire. J'ai donc commander une pièce pour mon quad chez Caltric. Une pièce toute simple pour le pot d'échappement... juste du métal et des soudures donc quasiment aucun risque pour moi.Une fois reçu je m'aperçois que la pièce m'a été livrée dans un carton minuscule et sans aucune protection... ok....
Heureusement les livreurs ont soigné le colis mais c'était pas loin de la catastrophe.. J'ouvre le carton pour inspecter et directement je m'apercois que Caltric fais faire ses soudures par des aveugles ( avec tout le respect que je dois aux aveugles ). Soudures dégueulasse et faites qu'a moitié. Je ne tenais pas à me plaindre pour le manque de protection de la pièce mais la au niveau des soudures c'était plus possible...

Je décide donc de joindre le service client pour leurs parler de mon problème et au début tout se passe bien. Mes interlocuteurs ont l'air simpa et je leurs fait part de mon souci. Ils me demandent une photo, je leurs envoie et ils reconaissent leur tord. Puis il me propose un remboursement partiel.Dans un premier temps je refuse en leur expliquant que je ne voulais pas de cette solution, et que je refuserais aussi de renvoyer ma pièce si il me le demandait ( j'ai dejà attendu presque un mois pour la receptionner et je ne pouvais pas attendre encore 2 mois pour en recevoir une nouvelle ) En France l'été est court et je ne pouvais pas me le permettre.

A partir de la plus de réponse de leur part... Je décide de les relancer et enfin ils recommancent à m'écrire. J'ai bien compris à ce moment qu'ils n'assumeraient pas leur erreur car il me repropose le rembousement partiel malgré le fait que j'ai bien prouvé à l'aide de photos que leur pièce était défectueuse et inaceptable.

N'ayant plus vraiment le choix je demande donc de combien est le remboursement partiel qu'ils me proposent et ils me répondent " Nous pouvons vous offrir un remboursement partiel de 5 dollars ou vous pouvez retourner la pièce pour un remboursement "

Je ne remercie pas Suzanna, Sona, Anjela, Mane et Tatev du service après vente Caltric. Car oui.... j'ai eu 5 interlocuteurs différent pour mon petit problème.... Et je vous conseille à tous d'aller voir ailleur pour vos pièces moto et quad si vous voulez pas perdre du temps et de l'argent.

5 DOLLARS DE REMBOURSEMENT PARTIEL POUR UN PIECE QUE J'AI PAYÉ PLUS DE 50 DOLLARS... voila le respect avec lequel vous traite ces chers employés de chez Caltric....
 
#5 ·
You’re responding to a 9 year-old thread w/o a translation. You may need to wait another 9 years for a response. Good luck! 😂
 
#6 ·
Translated...

Above all, don't buy any parts from Caltric!!!
I bought a part from them and I'm very disappointed with the quality of it and especially with the quality of the after-sales service. You can make a mistake, but not owning up to it is the worst thing for me. Here's my story. So I ordered a part for my quad from Caltric. A very simple part for the exhaust... just metal and welds, so almost no risk for me. Once I received it, I realized that the part was delivered to me in a tiny box with no protection... okay...
Luckily, the delivery people took care of the package, but it was close to disaster. I opened the box to inspect it and immediately realized that Caltric has its welds done by blind people (with all due respect to the blind). Disgusting welds and only half-done. I didn't want to complain about the lack of protection of the part, but at the welds it was no longer possible...

So I decided to contact customer service to discuss my problem, and at first everything went well. My contacts seemed friendly, and I shared my concerns with them. They asked for a photo, which I sent them, and they admitted their mistake. Then they offered me a partial refund. At first, I refused, explaining that I didn't want this solution and that I would also refuse to return my part if they asked me to (I'd already waited almost a month to receive it, and I couldn't wait another two months for a new one). Summer in France is short, and I couldn't afford it.

After receiving no response from them... I decided to follow up with them, and they finally started writing to me again. I understood at that point that they wouldn't accept their mistake because they offered me a partial refund again, even though I had clearly proven with photos that their part was defective and unacceptable.

Having no real choice, I asked how much they were offering me as a partial refund, and they replied, "We can offer you a $5 partial refund, or you can return the part for a refund."

I'm not even going to thank Suzanna, Sona, Anjela, Mane, and Tatev from Caltric after-sales service. Because yes... I dealt with five different people about my little problem... And I advise everyone to go elsewhere for your motorcycle and ATV parts if you don't want to waste time and money.

A $5 PARTIAL REFUND FOR A PART I PAID MORE THAN $50 FOR... that's the respect with which these dear Caltric employees treat you.