Kawasaki KLR Forum banner

KLR nie ma zasilania po przekręceniu kluczyka do pozycji "ON"

48K views 20 replies 15 participants last post by  lineman1234  
#1 ·
Problem elektryczny Proszę o pomoc. Nie mogę znaleźć nikogo innego, kto mówi o tym problemie, wszelkie pomysły będą mile widziane. [Mój motocykl to KLR650 z 2003 roku. Traktuję go jak dziecko, traktuję go naprawdę dobrze, nigdy go nie nadużywam, zawsze jest w garażu lub pod przykryciem, często czyszczony, płyny wymieniane, akumulator podłączony do regulatora akumulatora. Ponadto mój problem zaczął się latem w południowej Kalifornii, gdzie od miesięcy nie padało.] Kilka miesięcy temu jechałem, gdy nagle cały mój motocykl się wyłączył (brak świateł, brak zasilania, nic). Na początku pomyślałem, że go zatrzymałem, ale wszystko po prostu przestało działać, zgasły światła i wszystko, więc pomyślałem, że to musi być bezpiecznik. Zepchnąłem go na parking, poszedłem do pracy, a później tego samego dnia wróciłem, aby odebrać motocykl. Nie robiąc nic i nie dotykając niczego od rana, włożyłem kluczyk i przekręciłem motocykl na "włączony". Ku mojemu zaskoczeniu, cała moc się włączyła. Więc pojechałem nim do domu i jeździłem nim jeszcze przez miesiąc lub dwa. W tym czasie miałem te same objawy jeszcze kilka razy. Przy tych okazjach motocykl był zaparkowany na cały dzień, a kiedy chciałem go uruchomić, przekręcałem kluczyk na "włączony" i nie dostawałem żadnej reakcji (brak świateł, nic). Za każdym razem udawało mi się pokonać problem, wyjmując akumulator na minutę, a następnie podłączając go ponownie, tak jak zwykle. Za każdym razem, gdy to robiłem, światła zapalały się, gdy przekręcałem kluczyk na "włączony", a następnie natychmiast odpalał i byłem w drodze. Cóż, zdarzyło się to ponownie dwa dni temu, z tym że tym razem, po wyjęciu akumulatora i ponownym podłączeniu akumulatora (jak zrobiłem to wcześniej), nadal nie dostaję żadnej reakcji (brak świateł, brak zasilania, nic), gdy przekręcam kluczyk na "włączony". Mam ładowarkę do akumulatorów, więc wiem, że akumulator jest dobry. Rozebrałem motocykl i sprawdziłem całą linię elektryczną pod kątem przepalonych bezpieczników i wszystkie są dobre. Co ciekawe, HAMULEC POSTOJOWY WŁĄCZA SIĘ, GDY PRZEKRĘCAM KLUCZYK NA PARK (tuż za blokadą)! Poza tym jednak brak zasilania, brak kierunkowskazów, brak świateł, brak klaksonu, z pewnością brak rozrusznika, nic (tj. hamulec postojowy nie włącza się, gdy naciskam hamulce z kluczykiem w pozycji "włączony"). Jakieś pomysły, od czego mógłbym zacząć?
 
#5 · (Edited)
Brzmi jak uszkodzony włącznik zapłonu lub złe połączenie.
+1 znajdź przewody idące do włącznika i zewrzyj je w odpowiedni sposób (spójrz na schemat okablowania) i sprawdź, czy to rozwiąże problem. Możesz zdemontować przełącznik i naprawić styki.

Czy dokładnie sprawdziłeś wiązkę przewodów?

To nie jest zapłon pojemnościowy (CDI), jest on w obwodzie zapłonowym, a nie w obwodach oświetleniowych. W motocyklach Gen1 nie używa się zasilania z akumulatora. Regulator napięcia służy głównie do ładowania akumulatora i zapewnienia stabilnego napięcia 12 V dla świateł. Światła nadal będą świecić bezpośrednio z akumulatora, dlatego przygasają, gdy akumulator jest słaby.
 
#4 ·
Dzięki

Dzięki, sprawdzę to dzisiaj.


Brzmi to jak zapłon, jak sugeruje poprzedni użytkownik, ale... inne przyczyny, które bym przetestował, to:

1. CDI (właściwie bardziej skłaniam się ku temu niż zapłon, biorąc pod uwagę objaw działającego PARK, ale nie RUN. Znajduje się to po prawej stronie za zbiornikiem przelewowym i wygląda jak gumowana podwójna skrzynka kart do gry.)

2. Akumulator (prawdopodobnie nie to, ale SEARS może to przetestować naprawdę - nie na ładowarce, która nie powie ci, czy prawidłowo się ładuje - i za darmo.)

3. Regulator/Prostownik (prawdopodobnie nie to, ale wrzucam to, ponieważ wadliwy może powodować wszelkiego rodzaju spustoszenie - znajduje się to pod siedzeniem i wygląda jak duży radiator.)

Powodzenia.

-Mark
 
#7 ·
Zrób mi przysługę i zewrzyj dwa bezpieczniki pod siedzeniem - nawet jeśli bezpieczniki wyglądają dobrze! Po prostu użyj grubego kawałka drutu i połącz nim dwa metalowe elementy, które trzymają bezpiecznik. Potem spróbuj. Zobaczę, czy uda mi się znaleźć mój stary post, ale z pamięci brzmi to tak samo jak mój problem. W końcu moje bezpieczniki wyglądały dobrze, a nawet zostały przetestowane jako dobre za pomocą woltomierza, ale zawiodły, gdy przyłożono obciążenie. Skończyło się na tym, że je wyciąłem, przedłużyłem je na lewą stronę i wymieniłem na wodoodporne bezpieczniki ostrzowe. Nigdy nie oglądałem się za siebie. Powodzenia.
 
#8 ·
#9 ·
Ok. To zrobiłem.
Odłączyłem akumulator, wyczyściłem zaciski, wyglądały na nowe, ale co tam.
Wyczyściłem przełącznik stopki bocznej.
Złożyłem go z powrotem i cudem zaczął działać.
Nie miałem okazji, żeby pójść dalej.
Zauważyłem, że kiedy motocykl ma włączony zapłon i skręcam kierownicę w lewo, gaśnie kontrolka luzu.
Ponadto nie uruchomi się bez motocykla w położeniu neutralnym.
To mnie wprawia w zakłopotanie.
 
#10 ·
Zdejmij lub odłącz wszystkie wyłączniki bezpieczeństwa.....wyłącznik podpórki bocznej i wyłącznik neutralny......podpórka boczna znajduje się pod czarną plastikową osłoną po lewej stronie, po prostu połącz ze sobą dwa przewody za pomocą lutowania lub dobrego zacisku i rurki termokurczliwej, aby je uszczelnić, to samo dotyczy wyłącznika dźwigni sprzęgła, odetnij i połącz te dwa przewody ze sobą i wykonaj tę samą dobrą robotę, aby je uszczelnić. Możesz również przejść bezpośrednio do głównych wtyczek za zespołem wskaźników i zrobić to w ten sposób, ale będziesz musiał poszukać schematu, aby mieć 100% pewności, które przewody połączyć, ponieważ w wtyczce są więcej niż dwa i nie pamiętam z głowy, które to są.
Zalecałbym również wymianę akumulatora, jeśli ma ponad 3 lata lub jest do bani, bez urazy, jeśli to wszystko, na co Cię stać, świetnie, nie ma problemu, po prostu utrzymuj go pełnego i doładowuj, ładowarka do akumulatorów. Oczyść wszystkie połączenia, zarówno dodatnie, jak i ujemne, od początku do końca dla obwodu rozruchowego. Jeśli możesz jeździć swoim motocyklem przez jakiś czas i gaśnie po jeździe, gdy wracasz, aby go uruchomić, akumulator nie trzyma ładunku. Jeśli możesz uruchomić motocykl po odłączeniu kabla akumulatora od akumulatora, stator ładuje akumulator, oba sposoby testowania akumulatora i układu ładowania. Możesz użyć multimetru i sprawdzić, jakie jest napięcie wyjściowe w woltach przed i po uruchomieniu motocykla, jeśli się uruchomi. Dobry akumulator powinien mieć bardzo blisko 12 woltów w spoczynku.
 
#11 ·
Dzięki, zastanawiałem się, czy można pominąć przełączniki.
Akumulator to żel Autozone (chyba optima), ma około 2 lata.
Podróżuję służbowo, więc motocykl jest używany przez cały rok.
Spróbuję napraw i dam znać, jak to działa.
Motocykl jest wspaniały, 3500 mil, syntetyczny, dobrze zadbany.
Chciałbym tylko wiedzieć, co tak naprawdę jest z nim nie tak.
Dzięki
 
#13 ·
Jeśli spojrzysz na dźwignię sprzęgła w miejscu, gdzie się obraca, a pod spodem znajdziesz zestaw przewodów, po prostu połącz je, a nadpisze to przełącznik. Ostrożnie odciąłem gumową osłonę, w której znajdują się przewody, aby wykonać tę modyfikację, ponieważ jest ładna i czysta. Odłącz wtyczkę od przełącznika pod mocowaniem dźwigni i otwórz osłonę przewodów i pociągnij przewody o około 2", a następnie odetnij je i przylutuj razem i zgrzej je, aby zapobiec zwarciu, ostrożnie wsuń je z powrotem do osłony i ładnie zaklej taśmą izolacyjną i przymocuj je trytytką z powrotem do kierownicy, aby znów wyglądały jak oryginalne.

Ale pamiętaj, że teraz uruchomi się bez wciśniętego sprzęgła, więc upewnij się, że jest na luzie lub wciśnij sprzęgło przed naciśnięciem przycisku startu... złapie cię raz lub dwa razy i szybko się nauczysz! To samo dotyczy przełącznika stopki bocznej, raz lub dwa razy odjedziesz z nią w dół i będzie się ciągnąć i szybko się nauczysz!

Jest powód, dla którego tam są i to TWOJA odpowiedzialność, aby to zrobić lub nie, to twój motocykl i twoje życie!!! Tylko żeby było jasne...:13:
 
#14 ·
Lipiec 2017 - 2006 KLR650: Miałem to samo doświadczenie. Utknąłem, gdy nagle po zatrzymaniu się na przerwę zapłon stał się bezużyteczny. Żadnych świateł, nic. Spróbowałem zapasowego kluczyka dla zabawy i dostałem światła, światło neutralne itp. Ale kiedy nacisnąłem rozrusznik elektryczny, znowu zgasło. Potem nic. Moją pierwszą myślą był tak naprawdę bezpiecznik. Po odebraniu przez przyjaciela z przyczepą, zdjąłem owiewkę, panel instrumentów i sprawdziłem okablowanie. Wszystko wydawało się w porządku. Sprawdziłem bezpieczniki i wydawały się w porządku. Złamałem sobie mózg bez końca. Szukałem filmów i rozwiązań online bez końca. Mój przyjaciel przeszukał i znalazł tutaj forum KLR i ten ciąg, za który muszę podziękować za poświęcenie czasu na podzielenie się nim. Następnego dnia kupiłem wszystkie nowe bezpieczniki, wymieniłem trzy pod siedzeniem i voila! Uruchomił się od razu. Szczęśliwe dni!
 
#18 ·
Lipiec 2017 - 2006 KLR650: Miałem to samo doświadczenie. Utknąłem, gdy nagle po zatrzymaniu się na przerwę zapłon stał się bezużyteczny. Żadnych świateł, nic. Spróbowałem zapasowego kluczyka i dostałem światła, światło neutralne itp. Ale kiedy wcisnąłem rozrusznik elektryczny, znowu zgasło. Potem nic. Moją pierwszą myślą był właściwie bezpiecznik. Po odebraniu przez przyjaciela z przyczepą, zdjąłem owiewkę, panel przyrządów i sprawdziłem okablowanie. Wszystko wydawało się w porządku. Sprawdziłem bezpieczniki i wydawały się w porządku. Zastanawiałem się bez końca. Szukałem filmów i rozwiązań online bez końca. Mój przyjaciel przeszukał i znalazł tutaj forum KLR i ten wątek, za który muszę podziękować za poświęcony czas na podzielenie się nim. Następnego dnia kupiłem wszystkie nowe bezpieczniki, wymieniłem trzy pod siedzeniem i voila! Uruchomił się od razu. Szczęśliwe dni!
Miałem ten sam problem i myślałem, że utknąłem, ale ostatecznie udało mi się go uruchomić na popych i wrócić do domu. Teraz rozebrałem całe okablowanie w pobliżu deski rozdzielczej w poszukiwaniu zwarcia lub czegoś takiego, ponieważ czasami udawało mi się zaświecić światło N, jeśli obracałem kierownicą w ten sposób i tak, ale to nie działało. Teraz właśnie spróbowałem odłączyć masę na akumulatorze i wala, działa teraz magicznie. Nie rozumiem, jaka dziwna motocyklowa magia dzieje się w tej chwili, ale mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze i nie skończy się na czymś innym, jak ty lub pierwszy facet w tym wątku.
 
#16 ·
Mam ten sam problem z moim '13. Wszystko w porządku, a potem pewnego dnia nie odpala dobrze, musi być bateria, nie, nie odpala nawet z mojego samochodu. Czy jest główny bezpiecznik?
Gdzie jest instrukcja obsługi lub instrukcja serwisowa?

Główny bezpiecznik znajduje się pod czerwonym wielożyłowym złączem na górze przekaźnika rozrusznika o wysokim natężeniu prądu. Zapasowy znajduje się w gumowym uchwycie, pod spodem.

Bardzo poważnie przyjrzyj się przewodom między prawym spawanym ciśnieniowo szwem zbiornika paliwa a wspornikiem zbiornika płynu chłodzącego pod kątem zwarcia!
 
#17 ·
Tylko komentarz administracyjny dotyczący: WSKRZESZENIA STARYCH WĄTKÓW.

Zastanawiałem się; w jaki sposób użytkownicy uzyskują dostęp do bardzo starych wątków? BradleySP66 odniósł się do jednego z 2012 roku; Rod Palmer do jego kontynuacji w 2017 roku. Czy funkcja WYSZUKIWANIA kieruje użytkowników do tych sędziwych starych postów?

Po prostu się zastanawiam; niezależnie od wieku, niektóre przydatne informacje i wyniki kontaktów, to oczywiste. Żadna krytyka nie jest sugerowana, tylko ciekawość dotycząca mechanizmu działania: Uzyskiwanie dostępu do starych wątków.

Teraz, KOMENTARZ RZECZOWY:

Znalazłem SCHEMAT OKABLOWANIA i MULTIMETR przydatne w diagnozowaniu problemów elektrycznych; pierwszy dostępny w Internecie; drugi z Harbor Freight (2,99 $ za model cyfrowy, w promocji).
 
#19 ·
Sam miałem nietypowe problemy elektryczne, więc pozwolę sobie zasugerować, że możesz mieć zwarcie do kierownicy; w moim przypadku motocykl gasłby przy 3000 obr./min (nic związanego z zapłonem nie działało), ale kiedy wyłączyłem zapłon i włączyłem go ponownie, uruchamiał się i działał bez problemów - dopóki nie osiągnął 3000 obr./min - a potem gasł. Podsumowując, pajęczyna powodowała zwarcie od mojego przełącznika rozrusznika do kierownicy, która zaczęła przewodzić prąd podczas wytwarzania dużej ilości prądu.

Spójrz na post #7 w tym wątku Zwarcie w obwodzie zapłonu - daje naprawdę dobre rozbicie na systematyczny sposób testowania zwarcia (jedyny dobry sposób) i jest też naprawdę dobry schemat zapłonu!

Powodzenia i daj nam znać, co znajdziesz.
 
#20 ·
Cześć wszystkim. Prawie to samo mi się przydarzyło. Miałem problemy z brakiem zasilania w ciągu ostatnich 2 miesięcy, ale po kilku sekundach poruszania paskami w lewo i prawo światło wracało. W tę sobotę pojechałem na przejażdżkę po szlaku i po zatrzymaniu nie miałem w ogóle zasilania, bez względu na to, co próbowałem. Szukałem w internecie możliwych problemów, będąc na mieliźnie i znalazłem ten wątek. Na szczęście nie byłem tak głęboko na szlaku i moja żona mogła dojechać do mnie samochodem, żeby przynieść mi trochę narzędzi, narzędzi, które powinienem był zabrać ze sobą, jak czasami robię. Lekcja odrobiona. Kiedy dotarłem do bezpieczników, w złączach było trochę zieleni. Trochę wyczyściłem i voila, z powrotem na szlaki.
 
#21 ·
Sprawdź ten przewód. Wydaje się, że mam talent do psucia czegoś, gdy zakładam akcesoria. Mój jest z 2018 roku, więc nie jestem pewien, czy jest taki sam jak 03. Ale. Założyłem twarde sakwy, wydaje się, że nie wsunąłem przewodu pod siedzenie, z boku (to czarny przewód z białym paskiem). Przetarł się, a potem pękł na pół. Rower umarł, brak zasilania, nic. Jest o wiele lepiej.................... Czekając na ratunek, zacząłem rozbierać rzeczy. Zdjąłem siedzenie. OCH, czarny przewód z białym paskiem, pęknięty. Użyjmy go do szybkiego przetestowania akumulatora. Tak, akumulator jest dobry. Następnego dnia zacisnąłem przewód z powrotem, dostałem zasilanie, brak rozruchu. Brak kontrolki neutralnej. Pominąłem zarówno podpórkę boczną, jak i sprzęgło. Od razu odpalił. Brak kontrolki neutralnej. Chyba usmażyłem go małym testem akumulatora. Zamówiłem nowy przełącznik neutralny i wszystko było w porządku. I musiałem uszkodzić jeden z wyłączników bezpieczeństwa.