Kawasaki KLR Forum banner

Bypass bezpieczeństwa podpórki bocznej. Dlaczego?

2 reading
1.6K views 42 replies 18 participants last post by  AntonK  
#1 ·
Zawsze zastanawiało mnie, co ludzie mają do usuwania/omijania wyłącznika bezpieczeństwa bocznej stopki. Mój XR z 95 roku miał taki i nigdy nie znalazłem się w sytuacji, w której pomyślałem: „cholera, szkoda, że wyłącznik bocznej stopki nie był wyłączony”, więc jeśli myślisz o pozbyciu się go dla „uproszczenia”, odradzam.

Wszystkie moje 4 KLR-y (85, 88, 13 i 14) miały wyłączony wyłącznik bocznej stopki. Nic wielkiego. Ale rzecz w tym, że wyłącznik bocznej stopki jest jak większość innych urządzeń bezpieczeństwa na tym świecie, w normalnych warunkach użytkowania są bezużyteczne. Dopiero i tylko wtedy, gdy wystąpi szczególny warunek, stają się użyteczne i często ratują życie.

W niedzielę 14 września wystąpił ten szczególny warunek. Planowałem pojechać przez Góry Skaliste do Glen Heaven i zobaczyć, co dalej. Jak zwykle byłem paranoikiem i zatrzymałem się, aby sprawdzić olej w Pokeyu (KLR 2014.5) przed wjazdem, i jak zwykle był pełny. Z tym skończonym, zobaczyłem lukę w ruchu i wjechałem w prawy zakręt, przyspieszając, aby nadążyć za ruchem, a potem natychmiast po skręcie w lewo, gdy wchodziłem w lewy zakręt, Pokey przeszedł tuż ponad pion, i nastąpiło mocne, twarde zatrzymanie, z głośnym zgrzytem natychmiast zdałem sobie sprawę z mojego błędu i próbowałem go naprawić, ale kąt bocznej stopki wymaga, aby motocykl wrócił do pozycji pionowej, zanim będzie można go schować. W tym momencie jadę około 50 mil na godzinę. Szarpnąłem Pokeyem do pionu, wcisnąłem boczną stopkę, a następnie agresywnie pociągnąłem go mocno w lewe pochylenie, gdy opony były co najwyżej 6 cali od asfaltu, znajdowały się po zewnętrznej stronie linii malarskiej na pobliskim poboczu górzystej drogi z umiarkowanie ostrym spadkiem do podmokłego wąwozu.

Czy to był błąd użytkownika? Absolutnie. Czy mogłem sobie z tym lepiej poradzić? Z pewnością. Czy można było tego całkowicie uniknąć? Również tak. Bóg nade mną czuwał, wczoraj wróciłem do domu bezpiecznie, ale następny facet może nie mieć tyle szczęścia. Dostałem drugą szansę, ale wystarczy jeden błąd, aby był to ostatni błąd.

Jedno wiem na pewno, że nie będę następnym facetem, Pokey dostanie dzisiaj wieczorem wyłącznik bezpieczeństwa bocznej stopki. A także mnóstwo innych dodatków (nowe owiewki, T-bob, przeróbka siedzenia 2.0 itp.) dla starego chłopaka nadszedł czas.

Jeźdźcie bezpiecznie, chłopaki, niech Bóg będzie z wami.
 

Attachments

#2 ·
Moja DRZ 400 prawie wyrzuciła mnie przez kierownicę, gdy przejeżdżałem przez rytmiczną sekcję podwójnego skoku. Pocałowałem przedni błotnik i ledwo zdołałem się odzyskać. Stopka boczna opadła podczas lądowania na jednym z niższych miejsc. Byłem sam, 20 mil od cywilizacji, naprawdę mnie to przeraziło. Zdjąłem ją natychmiast. KLR tego nie robi, więc zostawiłem ją na miejscu. Myślę jednak, że mój wyłącznik bezpieczeństwa sprzęgła zaczyna wariować i chciałbym go również zachować.

Zrobiłem coś podobnego do twojego wypadku lata temu na XT 500. Moje tylne koło uniosło się w powietrze na ostrym zakręcie w nocy. Późniejsze jazdy w ciągu dnia pokazały mi ogrodzenie z drutu kolczastego, które prawie zjadłem. Nie wiem, czy kiedykolwiek miał przełącznik stopki bocznej.
 
#3 ·
Wyłącznik stopki bocznej czasami zawodzi.....najlepsze, co mogę wymyślić.

Wyłączenie wyłącznika bezpieczeństwa sprzęgła przydało się w moim gen 2. Jechałem długim podjazdem do Jakes Cabin w górach Dragoon w południowej Arizonie i zgasł mi silnik. Właściwy ruch na stromym podjeździe to cofanie. W tym przypadku mogłoby to być 75 lat i nie wydawało się to realistyczne. Samo zejście z motocykla byłoby dość niebezpieczne, nie mówiąc już o jego zawracaniu. Nie mogłem wystarczająco puścić sprzęgła, aby zrobić postęp w luźnych skałach, wszystko, co uzyskałem, to obracanie się kół. Udało mi się "uruchomić na gorąco" przyciskiem rozrusznika na pierwszym biegu i trochę ruszyć, a w mgnieniu oka uruchomić i odjechać.
 
#6 ·
Miałem więcej niż jedną awarię, która powodowała własne problemy. Tak jak ta, która wyłączała silnik innego motocykla za każdym razem, gdy stopka odbijała się od wybojów przy dużej prędkości. Zacząłem jeździć, zanim zainstalowano wyłączniki bezpieczeństwa i dość szybko nauczyłeś się nie zapominać o podniesieniu stopki. W pewnym momencie wiele możliwości awarii stanowi problem. Nie, nie rozbieram jej, żeby ją czyścić co sezon, jak mówi piosenka: „jej tam nie ma”.
 
#9 ·
Obejść to. Jeśli teraz nie sprawia ci problemów, to w pewnym momencie będzie. I prawdopodobnie w najgorszym czasie i miejscu. Kieruj się zdrowym rozsądkiem, a pozostaniesz bezpieczny.
 
#10 ·
Usunąłem problematyczne wyłączniki bezpieczeństwa bocznej stopki z obu moich KLR...... dlaczego? Ponieważ są one znanym i częstym punktem awarii, zwłaszcza jeśli używasz swojego KLR w terenie, tak jak ja, i ponieważ do tej pory miałem 47 motocykli, a zdecydowana większość z nich nigdy nie miała bocznej stopki (ani sprzęgła) bezpieczeństwa i nigdy nie czułem, że jej potrzebuję. Przy prawidłowo ustawionym ugięciu, boczna stopka zrzuca mnie, gdy wsiadam na motocykl, chyba że ją podniosę. Również przez okres, kiedy jeździłem moim seryjnym modelem z 2001 roku, zdarzały się przypadki, gdy boczna stopka opadała i wyłączała silnik - nieprzyjemne, gdy jedziesz z dużą prędkością po wybojach lub lądujesz po skoku lub przejeżdżasz przez kłodę.

Zazwyczaj nie mówię ludziom, żeby usuwali wyłącznik bocznej stopki, ale dla mnie nigdy więcej nie wrócą, ponieważ są to jedne z kluczowych modyfikacji, które wprowadziłem, aby wyeliminować wszystkie znane słabości KLR.

Pozdrawiam,
Dave
 
#11 ·
To zależy od sytuacji. Każdy, kto miał z tym problem, będzie chciał go usunąć, każdy, kto jeździł z opuszczoną stopką, będzie chciał ją mieć włączoną. Na ulicy nie uważam, żeby to był duży problem ani tym bardziej problem, jeśli zawiedzie. W terenie, gdy jest zapchany błotem, daleko w trasach, na zboczu góry, gdzie samochody nie mogą do ciebie dotrzeć - nie chcę awarii i prawdopodobnie nie uratuje mnie to przed niczym poza zażenowaniem.

Moje inne motocykle terenowe ich nie miały, a gdy jest opuszczona, siedzenie na motocyklu jest dość trudne, ponieważ zawieszenie się ugina i motocykl chce się przewrócić na prawą stronę. Więc po wejściu na motocykl pierwszą rzeczą, którą robię, jest podniesienie stopki. Moją stopkę KX podnoszę ręcznie, aby nie złamać mocowania, ponieważ jest to jednostka z rynku wtórnego i łamie się, jeśli pozwoli się jej uderzać w górę i w dół, więc robię to, zanim jeszcze wsiądę na motocykl.

Myślę też, że to coś, co prowadzi do samozadowolenia z bezpieczeństwa. Widziałem stopki, które nie podnosiły się do końca lub spadały podczas jazdy. Stopka KLR wymaga dość dużej odległości, zanim wywoła wyłączenie. To dobrze, aby nie wywoływać jej podczas jazdy, ale nadal pozwoliłoby stopce zaczepić się, nie wyłączając motocykla, jeśli coś stanie na drodze jej pełnego schowania - np. awaria sprężyny.

Ujawniam, że moja KLR nadal ma przełącznik stopki. Ale noszę wtyczkę obejściową i prawdopodobnie zrobię to w tym samym czasie, co wymianę sprzęgła, mam nadzieję, że wkrótce, ponieważ zmieniam dźwignie.
 
#12 ·
Mój KLR miał kilka tygodni, kiedy opuściłem stopkę, silnik zaczął nierówno pracować na biegu jałowym. Podniosłem stopkę i silnik zaczął pracować płynnie. Natychmiast usunąłem przełącznik. Mógłbym poprosić dealera o wymianę w ramach gwarancji, ale nie widziałem potrzeby posiadania tego przełącznika.
 
#14 ·
Czyli, jeśli stopka boczna opuszcza się podczas jazdy, to wyłącza silnik? Myślałem, że będzie miał jakiś rodzaj obejścia, jak przełącznik rozrusznika (przynajmniej w Gen 3).
Tak, wyłącza silnik.
Musimy dodać, że w przypadku Gen 2 i 3 jest to w BIEGU.
Na Gen 1 działa / wyłącza silnik, gdy tylko zwolni się dźwignię sprzęgła.
Można przechylić Gen 1 na stopkę boczną i przednie koło, aby nasmarować łańcuch przy pracującym silniku i na biegu, dopóki nie zwolni się dźwigni sprzęgła zbyt daleko.
Znacznie bardziej preferuję okablowanie typu Gen 1 dla tej funkcji. Ale przełącznik jest obsługiwany przez kabel między stopką a przełącznikiem, a kable rdzewieją/zacinają się.
Po prostu usunąłem mój zardzewiały kabel i zostawiłem przełącznik na miejscu (w pełni podłączony elektrycznie), ponieważ jest to punkt mocowania dla 6-calowej plastikowej osłony przełącznika i przekaźników rozrusznika.
 
  • Like
Reactions: NorthTxKLR
#15 ·
MUSIMY dodać, gdy jest na BIEGU na Gen 2 i 3.

W przypadku Gen 1 silnik działa / gaśnie, gdy tylko zwolni się dźwignię sprzęgła.
Można przechylić Gen 1 na boczny stojak i przednie koło, aby nasmarować łańcuch przy pracującym silniku i na biegu, dopóki nie zwolni się dźwigni sprzęgła zbyt daleko.
Zdecydowanie wolę okablowanie typu Gen 1 dla tej funkcji. Ale przełącznik jest obsługiwany przez kabel między stojakiem a przełącznikiem, a kable rdzewieją/zacinają się.
Po prostu usunąłem mój zardzewiały kabel i pozostawiłem przełącznik na miejscu (w pełni podłączony elektrycznie), ponieważ jest to punkt mocowania 6-calowej plastikowej osłony przełącznika i przekaźników rozrusznika.
Zgadza się, silnik nie zgaśnie, dopóki nie wrzucisz biegu, inaczej nie mógłbyś sprawdzić luzu i zacząć rozgrzewać na stojaku.
 
#16 ·
Pamiętasz, kiedy BMW wypuściło znacznie lepszą i dobrze nazwaną Funduro? która ujrzała światło dzienne jako wiele różnych motocykli, z których wszystkie były znacznie lepsze od KLR, ale nikt ich nigdy nie chciał i nadal nie chce?

Znałem faceta 13 lat temu z jednym i zepsuł się na tylnej drodze do Crown King z Kirkland w górach Bradshaw w Arizonie. Tak czy inaczej, zostawia go tam, nie działa, jest martwy, płaci za usługę ratunkową, zasadniczo holowanie w terenie, to droga, ale droga 4x4 i kosztowało to 1200 dolarów. i okazało się, że to był wyłącznik bezpieczeństwa bocznej stopki. Zwróciłem uwagę, że to połowa tego, co zapłaciłem za moją KLR!
 
#17 ·
PDW napisał: "Po prostu usunąłem mój zardzewiały kabel i zostawiłem przełącznik na miejscu (w pełni podłączony elektrycznie), ponieważ jest to punkt mocowania 6-calowej plastikowej osłony przełącznika i przekaźników rozrusznika."

Jeśli je usuniesz, zaoszczędzisz kolejne około 113 gramów.
 
#19 ·
W moim Gen2 we wtorek rano zepsuł się przełącznik bocznego stojaka. Motocykl nie chciał odpalić, więc podniosłem stojak i od razu odpalił. Opuściłem stojak, gdy się rozgrzewał, i zaczął nierówno pracować. Ponownie podniosłem stojak i było w porządku. Więc ominąłem przełącznik i nadal zdążyłem na poranną kawę z chłopakami.
 
#20 · (Edited)
Myślę o pozbyciu się go

Jestem typem motocyklisty, który zawsze podnosi stopkę. To jest automatyczne. Jeżdżę na motocyklach od lat 70., kiedy nie było jeszcze przełączników do spraw bezpieczeństwa.

Upewniasz się, że motocykl jest na luzie przed uruchomieniem, a gdy jesteś gotowy do jazdy, odstawiasz stopkę, aby oprzeć się o motocykl.

Ostatnio zauważyłem, że podczas rozgrzewania motocykla, motocykl nie uruchamia się ze wysuniętą stopką.

Chcę rozgrzać mój motocykl, podczas gdy przymierzam kask i sprzęt, więc jestem zmuszony trzymać motocykl, podnosząc stopkę… uruchamiam go… gdy chcę puścić stopkę, aby pracował na biegu jałowym, gaśnie.

Czasami pozwala na pracę na biegu jałowym, a czasami nie.

Czy powinien pozwalać na uruchamianie i pracę na biegu jałowym? Czy mój się psuje? Czy też nigdy nie powinien pozwalać na uruchomienie motocykla, gdy opiera się on na stopce?
 
#22 ·
Czy też nigdy nie powinno się pozwalać na uruchomienie motocykla, gdy stoi on na stopce bocznej?
Jeśli przełącznik działa prawidłowo, powinieneś móc uruchomić motocykl i pozwolić mu się rozgrzać, gdy stoi na stopce. Przy wszystkich objawach, które ma Twój, w niedalekiej przyszłości zostawi Cię na lodzie. Najlepiej zająć się tym teraz.
 
#21 ·
Starsze włoskie motocykle, takie jak Moto Guzzi i niektóre Ducati, miały sprężynowy stojak boczny, więc gdy tylko nacisk zelżał, wracał na swoje miejsce. Pod koniec lat 80. mój Moto Guzzi 1000 SP 11 z 1979 roku był zaparkowany na poboczu zjazdu z autostrady gdzieś w Kalifornii, w drodze na wyścig GP500 w Laguna Seca, gdzie zatrzymałem się, aby pomóc kumplowi, który miał problemy z bagażem, a przejechała szczególnie szybko ciężarówka i podmuch wiatru, który wygenerowała, wystarczył, aby sprężyna cofnęła stojak boczny, a następnie motocykl się przewrócił. Ten nie jest mój, ale taki sam jak mój, aż do błękitnego koloru; ten prawdopodobnie stoi na stopce centralnej i został wyczyszczony. Stożkowe łożysko główki ramy pękło w tym motocyklu, GDY jechałem w Jerome AZ.

Image
 
#25 ·
 
#28 ·
  • Like
Reactions: Loose Chain
#29 ·
Czy kontrolka luzu działa poprawnie? Przy wrzuconym biegu jałowym (świeci się kontrolka) silnik powinien pracować, gdy motocykl stoi na stopce bocznej.
W moim przypadku kontrolka luzu zawsze działa poprawnie

Powiedziałbym, że to najlepsze urządzenie zabezpieczające, jakie mógłby mieć mój motocykl, bez niego czasami moglibyśmy pomyśleć, w pośpiechu, że motocykl jest na biegu jałowym, chociaż tak naprawdę nie jest, a to światło mówi mi, że to, co myślą moja stopa i umysł, nie jest tym, czym jest naprawdę, światło się nie zapala

Dopiero trzymając stopę na dźwigni zmiany biegów, udaje mi się wrzucić biegi na luz przy włączonej kontrolce luzu!

Chyba dziś odłączę ten cholerny czujnik stopki bocznej.

👍🏻👍🏻👍🏻
 
#36 ·
Wiem jednak, że nie będę następny, Pokey dostanie dziś wieczorem wyłącznik bezpieczeństwa bocznej stopki.
Cześć Howard,
Wyłącznik bocznej stopki Pokey'a nadal tam jest, jest tylko odłączony. Wyłączyłem go, ponieważ zacinał się z powodu brudu i powodował problemy z uruchomieniem/działaniem.

Dbaj o siebie!
 
  • Like
Reactions: KLR-Mule
#37 ·
Cześć Howard,
Wyłącznik bocznej stopki Pokeya nadal tam jest, jest tylko odłączony. Wyłączyłem go, ponieważ zacinał się z powodu brudu i powodował problemy z uruchomieniem/działaniem.

Trzymaj się!
Kolejny dobry przykład, dlaczego należy go usunąć!