Kawasaki KLR Forum banner

Top 3 mods die elke KLR zou moeten hebben

42K views 34 replies 22 participants last post by  line6distortion  
#1 ·
Dacht dat het interessant zou zijn om te zien wat JIJ denkt dat de Top 3 mods op een KLR650 (banden uitgesloten) zouden moeten zijn, en laten we het gewoon bij 3 houden. ;) Mijn motor wordt voornamelijk gebruikt als dual sport, dus vanuit mijn oogpunt zouden de Top 3 mods zijn:

1. Skid Plate (Om de motor te beschermen)
  2. Valbeugels (Om de zijkanten te beschermen)
  3. Handkappen (Om de hendels te beschermen tegen afbreken, wanneer de motor wordt laten vallen)

Ik kijk ernaar uit om te zien wat JIJ denkt dat de Top 3 mods zouden moeten zijn en waarom. ;)

Proost!

#2 ·
Wat? Slechts één troostartikel?!?!? LOL. Meestal eens met je! Afgezien van de handkappen. Hoewel ze nu zouden rocken. Maar dan zouden ook handvatverwarmers rocken. Maar als dat alles was wat je zou doen, zou ik de handkappen voor de doo veranderen. Leuke vraag trouwens. Zet een man aan het denken.

#3 ·
Dacht dat het interessant zou zijn om te zien wat JIJ denkt dat de Top 3 mods op een KLR650 (banden uitgesloten) zouden moeten zijn, en laten we het gewoon bij 3 houden. ;)

Mijn motor wordt voornamelijk gebruikt als dual sport, dus vanuit mijn oogpunt zouden de Top 3 mods zijn:

1. Skid Plate (om de motor te beschermen)
  2. Valbeugels (om de zijkanten te beschermen)
  3. Handkappen (om hendels te beschermen tegen afbreken, wanneer de motor wordt laten vallen)

Ik kijk ernaar uit om te zien wat JIJ denkt dat de Top 3 mods zouden moeten zijn en waarom. ;)

Proost!
Ik ben het ermee eens, de lijst kwalificeren met het voorbehoud: Voor overleving in het terrein.

Voor degenen die nooit van het asfalt afwijken, niet zozeer. Natuurlijk kan het neerleggen, zelfs op het asfalt, de hendels en het plastic beschadigen. Off-road is de kans groot dat de motor valt. Daarom lijken de aanbevelingen in ieder geval geldig.

Skid plate? Misschien optioneel, voor een alleen op de weg bereden KLR. Met rotsen een mogelijkheid; zeer noodzakelijk, IMHO.

#4 · (Edited)
#5 ·
Hmmmm; hangt helemaal af van het gebruik en het beperken tot slechts drie is een enorme uitdaging, IMO.

...maar hier gaat het:

- 1) banden: D606 en MT21 voor mij

- 2) voetsteunen: Knightdesigns drop voetsteunen

- 3) skidplate: JNS of Ricochet

Persoonlijk zou ik sturen en handkappen ook als een noodzaak beschouwen en ik zou niet zonder mijn Cogent-vering en 320 mm/SV-voorremupgrade willen leven (verreweg de twee meest functionele upgrades).

Ik zou zonder de andere dingen kunnen leven die ik heb gedaan, hoewel de KLX-kit goedkoop is en de airbox-mods, T-mod en veiligheidsschakelaar-bypasses gratis waren...

Dave

#8 ·
Ik ben het er helemaal mee eens dat de TOP 3 mods afhangen van waar JIJ rijdt, en dat is de reden dat ik vraag wat de 3 mods zijn die JIJ belangrijk vindt, niet 3 mods die belangrijk zouden zijn voor John of Julie die een paar blokken van je vandaan wonen en op een ander soort terrein rijden.

#11 ·
Doo
Zadel (Sargent)
Valbeugels

Beste WAARDE: kleinere voorspatbord

Coolste?: PVC-buis op de passagiersvoetsteun voor :character0053: opslag.

(Dat zijn er meer dan drie? Ik kan niet rekenen.)

:nerd:

#13 ·
Valbeugels, je gaat het laten vallen. Je moet het weg kunnen rijden!
Zitplaats. Je moet comfortabel zijn om naar de dropzone te gaan!!
Bagage. Je moet de spullen kunnen meenemen die je nodig hebt als de dropzone veeeel veeeer weg is....

JJ

#14 ·
1) Dinges
2) Valbeugels
3) Carterschild

De eerste twee zou ik beschouwen als "must have" items bij het overwegen van KLR-bezit. Gelukkig was bij de mijne de Doo al aangepakt dankzij een Eagle Mike kit. De derde zou pas een prioriteit worden als je offroad gaat (wat je als KLR-eigenaar zou moeten doen), aangezien de standaard plastic versie een beetje een gebaar is.

#15 ·
Ik denk dat als het misgaat, het echt misgaat, maar...

#16 ·
Alright, I'll be the devil's advocate. I don't ride offroad a lot, but I've ridden some pretty gnarly trails. Stock skid plate has taken some shots, but no drama?

I guess if it does go bad, it goes real bad, but...
Lockjaw,
Ik noem de standaard plaat een "Air Dam". Niet omdat hij van plastic is gemaakt, maar omdat hij zich niet uitstrekt tot het frame dwarsstuk achter de aftapplug.
Als men over een rots glijdt en de rots de aftapplug raakt, kan dit verwoestend zijn.

Mijn '81 KDX420 had een OEM plastic skid plate die ik regelmatig misbruikte. (Verkocht)
Mijn '89 KX500 heeft een Acerbis plastic skid plate die ik een paar weken geleden weer misbruikte.
Mijn '87 KLR650 heeft een aluminium skid plate. Die ik probeer niet te misbruiken.
Alle drie bedekken ze de hele onderbuik.

Ik woon in, langs, de Rocky Mountain 'Rock pile'.

• Like
Reactions: Lockjaw
#23 ·
Voor voornamelijk offroad rijden, zijn er maar drie moeilijk. Ik kan het niet! - carterbeschermer met lage profiel aftapplug - 14T voortandwiel - echte voetsteunen - velgsloten om de banden leeg te laten lopen (al het verschil in de wereld IMO) - verbeteringen aan de vering
Ik ben van gedachten veranderd. #1: handkappen

Attachments

#28 ·
Thermo-Bob
Doo
22¢ mod

#32 ·
Dacht dat het interessant zou zijn om te zien wat JULLIE denken dat de Top 3 mods op een KLR650 zouden moeten zijn (banden uitgesloten), en laten we het gewoon bij 3 houden. ;)

Mijn motor wordt voornamelijk gebruikt als dual sport, dus vanuit mijn oogpunt zouden de Top 3 mods zijn:

1. Skid Plate (Om de motor te beschermen)
  2. Crash bars (Om de zijkanten te beschermen)
  3. Handbeschermers (Om hendels te beschermen tegen afbreken, wanneer de motor wordt laten vallen)

Ik kijk ernaar uit om te zien wat JULLIE denken dat de Top 3 mods zouden moeten zijn en waarom. ;)

Proost!
Ik vond dit leuke oude draadje om weer tot leven te wekken.

Het beste van de KLR is dat er duizenden zacht gebruikte exemplaren zijn. Dus rekening houdend met het feit dat dit MIJN top mods zijn, niet per se de eerste drie mods die een KLR nodig heeft, kan ik beginnen met een voorsprong, aangezien alle belangrijke off-road mods al waren gedaan toen ik begin dit jaar mijn 2018 met 4200 mijl ophaalde.
De eerste drie dingen die ik aan MIJN motor heb gedaan, zijn om er een betere en meer forens voor mijn rit van 40 mijl te maken.

A. Tbob -levensduur
B. Verwarmde handvatten -comfort
C. Verhoogde nachtzichtbaarheid -veiligheid (LED-achterlichtstrip en zwart reflecterend tape)

Natuurlijk waren de motorbeschermers, skid plate, snelwegvoetsteunen, magnetische oliebout, bark busters, off-road voetsteunen, bagageset, LED-trailverlichting, LED-achterlichtlamp, AGM-accu en banden al naar mijn smaak aangepast!

En de voorruit was naar mijn ongenoegen aangepast...

Geweldige vraag, zet je echt aan het denken.