Kawasaki KLR Forum banner
21 - 38 of 43 Posts
Starsze włoskie motocykle, takie jak Moto Guzzi i niektóre Ducati, miały sprężynowy stojak boczny, więc gdy tylko nacisk zelżał, wracał na swoje miejsce. Pod koniec lat 80. mój Moto Guzzi 1000 SP 11 z 1979 roku był zaparkowany na poboczu zjazdu z autostrady gdzieś w Kalifornii, w drodze na wyścig GP500 w Laguna Seca, gdzie zatrzymałem się, aby pomóc kumplowi, który miał problemy z bagażem, a przejechała szczególnie szybko ciężarówka i podmuch wiatru, który wygenerowała, wystarczył, aby sprężyna cofnęła stojak boczny, a następnie motocykl się przewrócił. Ten nie jest mój, ale taki sam jak mój, aż do błękitnego koloru; ten prawdopodobnie stoi na stopce centralnej i został wyczyszczony. Stożkowe łożysko główki ramy pękło w tym motocyklu, GDY jechałem w Jerome AZ.

Image
 
Czy też nigdy nie powinno się pozwalać na uruchomienie motocykla, gdy stoi on na stopce bocznej?
Jeśli przełącznik działa prawidłowo, powinieneś móc uruchomić motocykl i pozwolić mu się rozgrzać, gdy stoi na stopce. Przy wszystkich objawach, które ma Twój, w niedalekiej przyszłości zostawi Cię na lodzie. Najlepiej zająć się tym teraz.
 
Jeśli przełącznik działa prawidłowo, powinieneś móc uruchomić motocykl i pozwolić mu się rozgrzać na stopce. Przy wszystkich objawach, które ma Twój, w niedalekiej przyszłości zostawi Cię na lodzie. Najlepiej zająć się tym teraz.
Dzięki. Potwierdzasz moje podejrzenia. Pozbędę się go.

Podobnie jak w przypadku innych przełączników, czy istnieje sposób na podłączenie przewodów, aby go unieszkodliwić? Czy muszę fizycznie usunąć przełącznik?

Podobnie jak w moim Suzuki Samurai (nie motocykl), który miał wyłącznik bezpieczeństwa na pedale sprzęgła, który pozostawia wielu na lodzie, czy istnieje sposób na połączenie tych przewodów, aby wyłączyć ten wyłącznik bezpieczeństwa, czy są jakieś instrukcje dotyczące okablowania?

👍🏻👍🏻👍🏻
 
Dzięki. Potwierdzasz to, co podejrzewałem. Usunę go.

Podobnie jak w przypadku innych przełączników, czy istnieje sposób na podłączenie przewodów, aby go unieszkodliwić? Czy muszę fizycznie usunąć przełącznik?

Podobnie jak w moim Suzuki Samurai (nie rowerze), który miał wyłącznik bezpieczeństwa na pedale sprzęgła, który pozostawia wiele osób w trudnej sytuacji, czy istnieje sposób na połączenie tych przewodów, aby ten wyłącznik bezpieczeństwa został wyłączony, czy są jakieś instrukcje dotyczące okablowania?

👍🏻👍🏻👍🏻
Zasadniczo wystarczy połączyć oba przewody w dowolny sposób. Poprowadź przewód od przełącznika w górę, aż znajdziesz połączenie. Przetnij przewód PONIŻEJ połączenia i połącz oba przewody. Chodzi o to, aby zrobić to poniżej lub po połączeniu, abyś zawsze mógł zmienić zdanie i założyć nowy przełącznik, a nadal będziesz mieć fabryczne połączenie do ponownego podłączenia. To jest szybki i brudny sposób.
 
 
Czy światło neutralne działa poprawnie? Gdy motocykl jest na biegu jałowym (światło włączone), silnik powinien pracować, gdy jest na podpórce bocznej.
 
  • Like
Reactions: Loose Chain
Czy kontrolka luzu działa poprawnie? Przy wrzuconym biegu jałowym (świeci się kontrolka) silnik powinien pracować, gdy motocykl stoi na stopce bocznej.
W moim przypadku kontrolka luzu zawsze działa poprawnie

Powiedziałbym, że to najlepsze urządzenie zabezpieczające, jakie mógłby mieć mój motocykl, bez niego czasami moglibyśmy pomyśleć, w pośpiechu, że motocykl jest na biegu jałowym, chociaż tak naprawdę nie jest, a to światło mówi mi, że to, co myślą moja stopa i umysł, nie jest tym, czym jest naprawdę, światło się nie zapala

Dopiero trzymając stopę na dźwigni zmiany biegów, udaje mi się wrzucić biegi na luz przy włączonej kontrolce luzu!

Chyba dziś odłączę ten cholerny czujnik stopki bocznej.

👍🏻👍🏻👍🏻
 
W zasadzie wystarczy połączyć oba przewody w dowolny sposób. Poprowadź przewód od przełącznika w górę, aż znajdziesz połączenie. Przetnij przewód PONIŻEJ połączenia i połącz oba przewody. Chodzi o to, aby zrobić to poniżej lub po połączeniu, abyś zawsze mógł zmienić zdanie i zamontować nowy przełącznik, a nadal mieć fabryczne połączenie do ponownego podłączenia. To jest szybki i niechlujny sposób.
Aby prawidłowo uszczelnić wtyczkę, a ponieważ planuję nigdy więcej nie podłączać tego badziewia, pomyślałem o użyciu żeńskiej strony złącza. Zamiast połączenia przewodów z dwoma żeńskimi końcami, jak widać, mógłbym po prostu połączyć oba końce żeńskiej części złącza.
W ten sposób miałbym prawidłowo zamknięte i uszczelnione złącze.
Przewody, które biegną do końca żeńskiej strony złącza do przełącznika, można skrócić, oba końce połączyć ze sobą i zaizolować taśmą termokurczliwą.
 
Aby prawidłowo uszczelnić wtyczkę, a ponieważ nie planuję już nigdy więcej podłączać tego badziewia, pomyślałem o użyciu żeńskiej części złącza OEM. Zamiast domowej roboty połączenia przewodów z dwoma żeńskimi końcami, jak widać na małym kawałku drutu, mógłbym po prostu połączyć oba końce żeńskiej części złącza OEM.
W ten sposób miałbym prawidłowo zamknięte i uszczelnione złącze, używając obu stron OEM (męskiej i żeńskiej).
Przewody, które będą podążać za końcem żeńskiej części złącza OEM do przełącznika bocznego, można skrócić, te 2 końce połączyć ze sobą i zakryć koszulką termokurczliwą.
Może nie zrozumiałeś, co sugerowałem, ale jakkolwiek chcesz to zrobić, to zależy od ciebie. Wszystko, co próbujesz zrobić, to połączyć te dwa przewody. Proste do zrobienia. Pozostawienie oryginalnej wtyczki nienaruszonej, jak wspomniałem, daje komuś możliwość ponownego zamontowania przełącznika bocznego, jeśli sobie tego życzy.
 
Może nie zrozumiałeś, co sugerowałem, ale jakkolwiek chcesz to zrobić, to zależy od ciebie. Wszystko, co próbujesz zrobić, to połączyć te dwa przewody. Proste do zrobienia. Pozostawienie oryginalnej wtyczki nienaruszonej, jak wspomniałem, daje komuś możliwość ponownego zamontowania przełącznika stopki bocznej, jeśli sobie tego życzy.
Rozumiem
Chodzi mi tylko o to, żeby zamiast iść tą drogą…
Image

… wolałbym pójść tą drogą
Image

Ten sam rezultat, jeden pozostawia wtyczkę zapieczętowaną, drugi nie
👍🏻👍🏻👍🏻
 
Rozumiem

Chodzi mi tylko o to, że zamiast iść tą drogą...

View attachment 61453

... Wolę iść tą drogą
View attachment 61454

Ten sam rezultat, jeden pozostawia wtyczkę zapieczętowaną, drugi nie

👍🏻👍🏻👍🏻
Tak właśnie mówiłem, żebyś to zrobił, a nie tak jak z niebieskimi złączkami. Chyba nie mówiłem wystarczająco jasno.
 
W moim przypadku światło neutralne zawsze działa poprawnie

Powiedziałbym, że to najlepsze urządzenie zabezpieczające, jakie mój rower mógłby mieć, bez niego czasami moglibyśmy pomyśleć, w pośpiechu, że rower jest na luzie, chociaż tak nie jest, a to światło mówi mi, że to, co moja stopa i myśl uważają za słuszne, w rzeczywistości nie jest tym, co jest naprawdę, faktem jest, że jeśli światło neutralne się nie zapala, oznacza to, że rower nie jest naprawdę zaangażowany w neutralny
Chociaż stosunkowo rzadko, kontrolka może ulec awarii i dawać fałszywe wskazania w obu kierunkach. Ponieważ zacząłem od jazdy na motocyklach terenowych, które nic nie wskazują i nie mają funkcji bezpieczeństwa, stało się nawykiem sprawdzanie, czy motocykl jest na luzie, a nawet wtedy zazwyczaj wciskam sprzęgło, aby je uruchomić. Albo powoli puszczam sprzęgło, jeśli pracuje. Widziałbym, że światło jest przydatne z Rekluse, jednak nadal uważałbym, że daje to fałszywe poczucie bezpieczeństwa i wykonuję podwójne kontrole, ponieważ zawsze tak robiłem i jest to tylko bardziej krytyczne w przypadku automatycznego sprzęgła.
 
Chociaż stosunkowo rzadko, kontrolka może ulec awarii i dawać fałszywe wskazania w obu kierunkach. Ponieważ zacząłem od jazdy na motocyklach terenowych, które nic nie wskazują i nie mają funkcji bezpieczeństwa, stało się nawykiem wyczuwanie, czy motocykl jest na luzie, a nawet wtedy zazwyczaj wciskam sprzęgło, aby je uruchomić. Albo powoli puszczam sprzęgło, gdy pracuje. Widziałbym, że światło byłoby przydatne z Reklusem, jednak nadal uważałbym, że jest to fałszywe poczucie bezpieczeństwa i wykonywałbym podwójne sprawdzenia, ponieważ tak zawsze robiłem i jest to tylko bardziej krytyczne w przypadku automatycznego sprzęgła.
Nauczyłem się jeździć na rowerach w latach 70-tych.

Zawsze upewniam się, że rower jest na luzie, popycham go do przodu i do tyłu, upewniam się, że jest na luzie.
Światło luzu jest dodatkowym odniesieniem, ale moje wyczucie sprzęgła, swobodny ruch i jako dodatkowa funkcja światło to robi.

Światło luzu to coś, co mogę wziąć pod uwagę, czego w ogóle nie potrzebuję, to wyłącznik bezpieczeństwa bocznego stojaka.

Kiedy siadam na rowerze, pierwszą rzeczą jest upewnienie się, że rower jest na luzie (podczas parkowania zawsze zostawiam go na pierwszym biegu), a następnie zawsze podnoszę stojak, boczny stojak jest dla mnie bezużyteczny i, jak wielu już powiedziało, okazja do kłopotów.
 
Wiem jednak, że nie będę następny, Pokey dostanie dziś wieczorem wyłącznik bezpieczeństwa bocznej stopki.
Cześć Howard,
Wyłącznik bocznej stopki Pokey'a nadal tam jest, jest tylko odłączony. Wyłączyłem go, ponieważ zacinał się z powodu brudu i powodował problemy z uruchomieniem/działaniem.

Dbaj o siebie!
 
  • Like
Reactions: KLR-Mule
Cześć Howard,
Wyłącznik bocznej stopki Pokeya nadal tam jest, jest tylko odłączony. Wyłączyłem go, ponieważ zacinał się z powodu brudu i powodował problemy z uruchomieniem/działaniem.

Trzymaj się!
Kolejny dobry przykład, dlaczego należy go usunąć!
 
Cześć Howard,
Wyłącznik stopki bocznej Pokeya nadal tam jest, tylko jest odłączony. Wyłączyłem go, ponieważ zacinał się od brudu i powodował problemy z uruchomieniem/działaniem.

Trzymaj się!
Aby zapobiec zapychaniu się przełącznika, najlepszym sposobem jest użycie oryginalnego końca
Pozostaje tak samo szczelny jak OEM, ponieważ są to części OEM, w przeciwieństwie do pozostawienia otwartego złącza z prowizoryczną konstrukcją z drutu

👍🏻👍🏻
Image
 
21 - 38 of 43 Posts