Kawasaki KLR Forum banner

Modyfikacje przepływu oleju PDW, kolejność ważności.

83K views 162 replies 20 participants last post by  PeteK  
#1 · (Edited)
Mogę dać ci tylko wszystko, moje sugestie.
#1,
Podobnie jak wiele innych rzeczy w KLR650, wydaje się nie dbać o to, 'w jakiej kolejności'! Ale wydaje się dobrze reagować na modyfikacje.


#2,
Thermo-Bob, Thermo-Bob 2 lub Thermo-Bob 3. Lub system obejścia chłodnicy Normka DIY. Wszystko z termostatami 185-195F. Rozgrzej cały silnik tak ciepło, jak to możliwe, tak szybko, jak to możliwe.

#3,
Zdejmij pokrywę sprzęgła i wyczyść filtr wstępny, jeśli to konieczne. Jest to zalecane od dłuższego czasu, niż jestem na forach internetowych. Sprawdziłem/wyczyściłem mój (1987) przy przebiegu ponad 64 000 mil, prawie nic w nim!

#4,
Musiałem zdjąć pokrywę sprzęgła, aby zrobić #3. Równie dobrze można zrobić więcej, co!
Dotrzyj zawór nadmiarowy. Nie chciałem ryzykować NISKIEJ prędkości obrotowej OBROTÓW oleju w ŻADNYM miejscu, przy ŻADNEJ prędkości obrotowej.

#5,
Ponownie spręż zawór nadmiarowy. Zrobiłem to z 2 powodów. Zmniejsz możliwe maksymalne ciśnienie na wale korbowym i chroń wskaźnik ciśnienia oleju banjo wałka rozrządu 0-15 PSI zainstalowany na mojej desce rozdzielczej.
Mam 21 PSI. Tom S. i Clark L. są ustawieni na 28 psi. Normk może ustawić swój 'trochę wyżej'.
Ale jeśli zamierzasz użyć wskaźnika ciśnienia oleju banjo wałka rozrządu o niskim ciśnieniu, będziesz musiał coś zrobić!
Zarejestrowałem aż 22 psi w 68f. dzień, zimny start przy 1700 obr./min (przy banjo wałka rozrządu) z częściowymi modyfikacjami.

#6,
To jest największe. I NIE musisz tego robić w swoim motocyklu, a mimo to skorzystasz w 90% ze WSZYSTKICH pozostałych modyfikacji, tylko moim zdaniem. Ten, którego nawet nie przewidziałem, dopóki wszystko inne nie zostało zrobione. Dzięki wam wszystkim.
Zmodyfikuj wnękę filtra oleju dla 100% filtracji oleju! Teraz, gdy wiemy, że można to zrobić!!!
('Lewe kliknięcie' na Hi-Lite. Dla nowicjuszy)
Zainstaluj magnes filtra oleju Motion Pro #11-0064, na TYLNEJ STRONIE filtra oleju! Przednia strona będzie teraz SUCHA!

#7,
Zainstaluj 'Otwór kontroli przepływu oleju' dopływu oleju do wału korbowego, mniejszy niż 2,5 mm w porcie na godzinie 6 pokrywy sprzęgła lub pokrywy filtra oleju. (EDYTO 8 grudnia 2021 r., przetestowałem do 2,06 mm / .081 cala / wiertło #46 ze WSZYSTKIMI modyfikacjami. (Z OLEJEM 10W40! Edytowano 24-10-2024)
PRZEJDŹ do postu #416 / 2. zdjęcia. bezpośredni link nie był możliwy


Wolę instalować w pokrywie sprzęgła. 'Eliminuje' wyciek z pomiędzy KORKA filtra a pokrywą sprzęgła. (To prawda, niezależnie od tego, czy robi się modyfikację 100% filtracji, czy modyfikację 'odciążenia półki'.)
Ciśnienie oleju, ile masz? PRZEJDŹ do 6. zdjęcia. (stara modyfikacja 'odciążenia półki')

#8,
Wymień lub powiększ śrubę banjo 1. przewodu olejowego przy silniku rozrusznika.
2 duże otwory 1/8 cala. (#92150-1641 z KLX650 z lat 90.)

#9,
Wymień lub powiększ śrubę banjo dopływu oleju wałka rozrządu, przy głowicy cylindrów.
2 duże otwory 1/8 cala. (#92150-1641 z KLX650 z lat 90.)

#10,
Wymień lub powiększ śrubę banjo dopływu oleju do skrzyni biegów, nad zębatką silnika. 1, otwór 1/8 cala lub 2 mniejsze otwory #43. (#92153-0627 z KLF300-C z lat 90.)

Czy coś pomijam???

Z wypełnieniem epoksydowym oryginalnego portu dopływu oleju do filtra oleju i wcięcia w pokrywie filtra oleju, czasem utwardzania i obróbki nadmiaru, zaplanuj 2 dni!

W
 
#2 ·
Doskonałe katalogowanie kroków modyfikacji.

Czy możesz podsumować skumulowany wynik wszystkich tych modyfikacji w kategoriach operacyjnych/konserwacyjnych/trwałości/niezawodności/wydajności?

To znaczy, co się "dostaje" za modyfikacje w porównaniu do oryginału?

Dziękuję Tobie i Tomowi Schmitzowi za zabranie nas w tę bardzo interesującą podróż, gdzie odważnie poszedłeś tam, gdzie żaden człowiek wcześniej nie był.
 
#3 ·
Doskonałe katalogowanie kroków modyfikacji.

Czy możesz podsumować skumulowany wynik wszystkich tych modyfikacji w kategoriach eksploatacji/konserwacji/trwałości/niezawodności/wydajności?

To znaczy, co się "dostaje" za modyfikacje w porównaniu do stanu fabrycznego?

Dziękuję Tobie i Tomowi Schmitzowi za zabranie nas w tę bardzo interesującą podróż, gdzie odważnie poszedłeś tam, gdzie żaden człowiek jeszcze nie był.
Dzięki Damocles.

Mamy nadzieję, że modyfikacje pomogą zmniejszyć zużycie oleju w jednostkach z wadliwymi pierścieniami lub zużytymi/wysokiego przebiegu pierścieniami. Ale te modyfikacje nie mogą zatrzymać zużycia oleju.

Dzięki modyfikacjom nr 8 i nr 9 będzie można monitorować ciśnienie oleju ze śruby banjo wałka rozrządu. A jeśli ktoś sobie tego życzy, te 2 mogą być jedynymi modyfikacjami. Z łatwością mogłem je wymienić jako modyfikacje nr 3 i nr 4.

Zużycie paliwa wydaje się poprawiać o 5-10%.

Olej silnikowy może dłużej pozostawać czystszy.
 
#4 ·
To bardzo, bardzo pomocne, ponieważ mam 99, który połyka olej przy wysokich obrotach. Brak widocznych wycieków zewnętrznych. Wypróbowałem pomysł Vegasa Romaniaca z 20W50, którego z pewnym powodzeniem używał w suchym, wysokim upale Nevady, podczas gdy ja zmagam się z wilgotnym upałem Luizjany. Bez efektu. ALE, ponieważ mam mojego Cockroacha dopiero od czerwca i nigdy nie robiłem konserwacji motocykla (czuję się swobodnie z narzędziami i kluczami, ale nie jestem ekspertem od silników benzynowych), z trudem rozumiem, co niektóre z tych rzeczy oznaczają. Jest film o docieraniu zaworów nadmiarowych ciśnienia oleju, co jest ironiczne, od jednego z autorów wszystkich tych informacji o zużyciu oleju, Toma Schmitza. Ale nie wolno mi zamieszczać linku, dopóki nie napiszę 15 lub więcej postów. :/
 
#5 ·
peacefuljeff,
Tom Schmitz w pewnym sensie podąża za moimi wskazówkami, tak jak ty.

Nie kupiłem aparatu ani nie nauczyłem się publikować zdjęć ani filmów. Polegałem na przyjaciołach, w tym na Tomie, aby publikowali zdjęcia mojego projektu.
I chciałbym jeszcze raz wszystkim podziękować. Nat S., Clark L. i Tom S. jeszcze raz dziękuję.

Jeśli chodzi o docieranie PRV, użyłem kawałka gumowej rurki paliwowej jako pręta do docierania. Nie ma potrzeby lutowania kulki do miedzianej rury. Przepraszam, brak zdjęcia.

Mogę zasugerować wypróbowanie modów 7, 8, 9 i 10? Zobacz, czy i jak bardzo pomagają. Resztę możesz zrobić później. A te 4 są łatwo 'odwracalne', jeśli chcesz. Zobacz #1!
 
  • Like
Reactions: Kaptainkid1
#6 · (Edited)
peacefuljeff,

Tak, cięższy olej niewiele ci pomoże, jeśli masz silnik spalający olej.

Podsumowując, teoria, nad którą pracuje Paul, głosi, że duża część spalania oleju wynika z tego, że na ściankach cylindrów jest po prostu za dużo oleju, aby pierścienie tłokowe mogły sobie z tym poradzić. Ponieważ dolny koniec KLR to otwarte łożysko toczne (bardzo podobne do dwusuwowego w przeciwieństwie do łożyska ślizgowego pod ciśnieniem, jak w silniku samochodowym), może przetrwać przy bardzo małej ilości oleju.

Mody 7, 8, 9 i 10 działają w celu zmniejszenia ilości oleju dostarczanego do spodu tłoka, kierując go do wałków rozrządu i skrzyni biegów oraz zmniejszając przepływ do wału korbowego.

PRV to zawór kulowy, w którym łożysko kulkowe, pod ciśnieniem sprężyny, siedzi na gnieździe. Jest on zaprojektowany tak, aby otwierać się przy około 70 psi. Jest to zawór, który jest używany w dużej liczbie motocykli Kawasaki i jest w użyciu od dziesięcioleci. Sam w sobie nie jest to zły interes, nawet z odciążeniem 70 psi, ale jest to dość nieszczelny zawór; produkcji gniazda nie poświęcono zbyt wiele uwagi. Powodem jego docierania jest zmniejszenie tego wycieku, a pomysł polega na tym, że głupotą jest marnowanie oleju na wyciek. Wpada to w kategorię 'dobrze jest to zrobić'. Pompa dostarcza sporą ilość oleju, więc marnowanie go nie jest końcem świata, ale myślę, że docieranie tego jest dość łatwe i nie ma powodu, aby się tego obawiać.

Jak mówi Paul, zainstalowanie większych śrub banjo i otworu kontroli oleju do wału korbowego da ci 90% korzyści, jakie przyniesie wykonanie wszystkich modyfikacji. To są te ważne.

Śruby banjo są dość łatwe, chociaż będziesz musiał usunąć kolektor wydechowy i rozrusznik, aby dostać się do pierwszego banjo (mod #8).

W #7 Paul odnosi się do idei '100% filtracji' (Mod #6), która jest modyfikacją pokrywy. Sposób, w jaki zaprojektowana jest pokrywa i nasadka, umożliwia przedostawanie się części oleju bezpośrednio do silnika bez filtrowania. Ta nieszczelna ścieżka może również osłabić wysiłki mające na celu kontrolowanie ilości oleju trafiającego do wału korbowego, jeśli zdecydujesz się umieścić otwór kontrolny w nasadce. To również wpada w kategorię 'miło mieć'.

Ten film wyjaśnia, co jest związane z tą modyfikacją, a także mówi o instalacji otworu kontroli oleju wału korbowego.


Mam 2009, który został naprawiony przez Kawasaki w celu spalania oleju, co trwało przez jakiś czas, ale wrócił do swoich starych nawyków. Nie mam przejechanych kilometrów ani czasu na te modyfikacje, które ma Paul, ale wczesne wskazania sugerują, że moje zużycie oleju jest zmniejszone i być może dość dramatycznie.

Tom
 
#61 · (Edited)
peacefuljeff,

Tak, cięższy olej niewiele ci pomoże, jeśli masz silnik spalający olej.

Podsumowując, teoria, nad którą pracuje Paul, mówi, że duża część spalania oleju wynika z tego, że na ścianki cylindrów trafia po prostu za dużo oleju, aby pierścienie tłokowe mogły sobie z tym poradzić. Ponieważ dolny koniec KLR to otwarte łożysko toczne (bardzo podobne do dwusuwowego w przeciwieństwie do łożyska ślizgowego pod ciśnieniem, jak w silniku samochodowym), może ono przetrwać przy bardzo małej ilości oleju.

Mody 7, 8, 9 i 10 działają w celu zmniejszenia ilości oleju dostarczanego do spodu tłoka, kierując go do krzywek i skrzyni biegów oraz zmniejszając przepływ do wału korbowego.

PRV to zawór kulowy, w którym łożysko kulkowe, pod ciśnieniem sprężyny, siedzi na gnieździe. Jest on zaprojektowany tak, aby otwierał się przy około 70 psi. Jest to zawór, który jest używany w dużej liczbie motocykli Kawasaki i jest w użyciu od dziesięcioleci. Sam w sobie nie jest to zły interes, nawet z odciążeniem 70 psi, ale jest to dość nieszczelny zawór; produkcji gniazda nie poświęcono zbyt wiele uwagi. Powodem jego docierania jest zmniejszenie tego wycieku, a pomysł polega na tym, że głupotą jest marnowanie oleju na wyciek. Wpada to w kategorię „dobrze jest to zrobić”. Pompa dostarcza sporą ilość oleju, więc marnowanie go nie jest końcem świata, ale myślę, że docieranie tego jest dość łatwe i nie ma powodu, by się tego obawiać.

Jak mówi Paul, zainstalowanie większych śrub banjo i otworu kontroli oleju do wału korbowego zapewni 90% korzyści, jakie daje wykonanie wszystkich modyfikacji.

Śruby banjo są dość łatwe, chociaż trzeba będzie zdjąć kolektor wydechowy i rozrusznik, aby dostać się do pierwszego banjo (mod #8).

W #7 Paul odnosi się do idei „100% filtracji” (Mod #6), która jest modyfikacją pokrywy. Sposób, w jaki zaprojektowano pokrywę i nasadkę, umożliwia przedostawanie się części oleju bezpośrednio do silnika bez filtrowania. Ta nieszczelna ścieżka może również osłabić wysiłki mające na celu kontrolowanie ilości oleju trafiającego do wału korbowego, jeśli zdecydujesz się umieścić otwór kontrolny w nasadce. To również wpada w kategorię „miło mieć”.

Ten film wyjaśnia, co jest związane z tą modyfikacją, a także mówi o instalacji otworu kontroli oleju wału korbowego.

http://www.youtube.com/watch?v=l927rWUCQQ0

Mam 2009, który został naprawiony przez Kawasaki w celu spalania oleju, co trwało przez jakiś czas, ale wrócił do swoich starych nawyków. Nie mam przejechanych kilometrów ani czasu na te modyfikacje, które ma Paul, ale wczesne oznaki wskazują, że moje zużycie oleju jest zmniejszone i być może dość dramatycznie.

Tom
Tom S.,
Z jakiegoś nieznanego mi powodu Twój film już dla mnie nie działa! :frown2: :frown2:
Potrzebujemy go, „ponownie w sieci”!

ps, Teraz, gdy to opublikowałem, link w „Cytacie” i oryginalny post działają dobrze!!
 
#7 ·
Śruby banjo można łatwo przewiercić na większy rozmiar, chwytając dwie płaskie powierzchnie łba w imadle i używając ręcznej wiertarki elektrycznej. Strona, która jest już wywiercona, sama się poprowadzi (wiertło podąża za otworem) i wyrówna drugą stronę.

Myślę, że Paul mógł użyć innych śrub banjo z większymi otworami i już przewierconymi, ale stać go na ten koszt z pieniędzy, które zaoszczędził, nie mając aparatu ani nie publikując zdjęć. ;-)
 
#8 ·
Śruby banjo można łatwo przewiercić na większy rozmiar, chwytając po prostu dwa płaskie boki łba w imadle i używając ręcznej wiertarki elektrycznej. Strona, która jest już wywiercona, sama się naprowadzi (wiertło podąża za otworem) i wyrówna drugą stronę.

Myślę, że Paul mógł użyć innych śrub banjo z większymi otworami i już przewierconymi, ale stać go na ten koszt z pieniędzy, które zaoszczędził, nie mając aparatu ani nie publikując zdjęć. ;-)
Jeśli ktoś powiększa istniejące śruby banjo przez wiercenie, należy upewnić się, że otwór centralny jest odgratowany. Należy również odgratować zewnętrzną stronę, aby miedziana uszczelka mogła się prawidłowo przesuwać.

Użyłem śrub banjo KLX i KLF, aby w razie potrzeby móc powrócić do standardu!
 
#94 ·
Myślę, że śruby KLX i KLF są lepsze. Są ładnie fazowane przy otworze poprzecznym. W Sklepie Horrorów jest mnóstwo śrub 600 i 650. Wpadnij, jeśli chcesz jakieś, ktokolwiek. Te otwory są tak małe, że najlepiej opisać je jako 'śruba z wyciekiem'. Tom
Nadal dostaję 'chichot' za każdym razem, gdy czytam ostatnie zdanie tego posta. Czy jest szansa, że moglibyśmy przeczytać/zobaczyć post dotyczący instalacji tłoka Wossner, zużycia oleju/zużycia paliwa/oceny wydajności/analizy oleju Tom?
 
#12 ·
23.795 DELO 400 15W40 16.09.14? Data wymiany oleju?
Cierpię na CRS* i umieszczam na rowerze etykiety, które przypominają mi, kiedy wymieniłem materiały eksploatacyjne, z przebiegiem i datą.

Tom

*Nie pamiętam niczego
 
#13 ·
Ile razy zamierzasz to wspominać... zanim zapamiętam?
(Samooklepywanie się po twarzy)

Dzięki jeszcze raz za przypomnienie. To sztuczka, którą chcę zapamiętać, ponieważ używałem gumowego węża z problemem wypadania kulki, szczególnie tam, gdzie jest zagłębione gniazdo.

Zabawne, jak bycie wyszkolonym w jeden sposób wydaje się powstrzymywać od używania lepszej/alternatywnej techniki, gdy się ją napotka. To samo dotyczy wyciągaczy zawleczek. Sprzedałem setki spiralnych narzędzi do zawleczek, kiedy byłem w branży narzędziowej, ale nigdy nie użyłem żadnego do wyciągnięcia zawleczki. Miałem jedno w swoich narzędziach przez długi czas, ale nigdy go nie użyłem, ponieważ nawyk sprawiał, że sięgałem po obcinaki boczne i nigdy nie pomyślałem o innym narzędziu.

Możesz przykleić kulkę klejem błyskawicznym do odpowiedniej wielkości śruby, aby stworzyć bezpieczne narzędzie do docierania. Robiłem to cały czas, kiedy byłem technikiem zaworów przemysłowych.
Pozdrawiam...just jeff
 
#18 ·
PDWestman: "Chciałem zapytać, czy Twój motocykl jest wyposażony w Thermo-Bob lub inny by-pass chłodnicy? Wierzę w znaczenie mojej sugestii nr 2, z wielu powodów."

Jeszcze bez by-passu, 33 tys. na liczniku mojego motocykla z 1999 roku. Ale kiedy się do tego zabiorę, zrobię by-pass Norm's DIY, ponieważ nauczy mnie więcej (mam nadzieję) i z pewnością zwiększy moje umiejętności modyfikacji poza ich obecną, bardzo ograniczoną strefę komfortu.

Nie jestem pewien, dlaczego nie chcesz, żebym usunął pytanie, które, jak jestem pewien, nie ma znaczenia dla nikogo. Dotarłem do strony 8 oryginalnego wątku o oleju, przedzierając się przez wszystkie wiadomości w nadziei, że dowiem się, jak naprawić problem ze zużyciem oleju, kiedy opublikowałeś to bardzo potrzebne i doceniane podsumowanie. Jestem więc w pełni świadomy wiadomości i komentarzy w tym wątku, które były zabawne w tamtym czasie, ale nie przyczyniły się do pogłębienia zrozumienia zużycia oleju. Ale na razie powstrzymam się od usuwania.
 
#20 · (Edited)
...Nie jestem pewien, dlaczego nie chcesz, żebym usunął pytanie, co do którego jestem pewien, że nie ma znaczenia dla nikogo. ... Jestem więc w pełni świadomy wiadomości i komentarzy w tym wątku, które były zabawne w tamtym czasie, ale nie przyczyniły się do pogłębienia zrozumienia zużycia ropy...
a) Zadałeś pytanie, nad którym ktoś inny może się zastanawiać, więc ma ono wartość.

b) To miejsce jest jak siedzenie przy ognisku z innymi ludźmi, którzy mają takie same zainteresowania. Dyskusja nabiera zwrotów akcji i wszystko to promuje dobre samopoczucie. Tak po prostu działamy.

c) Thread-jacking jest tu postrzegany jako forma sztuki. Na niektórych forach są tym naprawdę oburzeni. Nie tutaj.

Mamy jednego gościa tutaj, który potrafi przejąć wątek sprawniej niż The Artful Dodger lub Fagin potrafią oskubać kieszeń.

"Sam też kilka razy zboczyłem z toru", powiedział Tom pijany...

Tom

p.s. Prawdę mówiąc, wróciliśmy i posprzątaliśmy wątki, gdy sprawy zaszły za daleko, ale zostało to uzgodnione obopólnie. Mimo to nigdy nie upominalibyśmy nikogo za zadawanie pytania, które można uznać za nieco odbiegające od tematu lub za przejmowanie wątku. Oni tu są, uczestniczą i naprawdę to doceniamy.
 
#19 ·
Twój film jest NIEOCENIONY! Nigdy nie byłbym w stanie tego wszystkiego zwizualizować na podstawie jakiegokolwiek pisemnego opisu, bez względu na to, jak szczegółowy by był. Mimo to na pewno nie będę wiercił w mojej obudowie, dopóki nie spróbuję wszystkiego innego bez żadnego efektu lub z niewystarczającym efektem. Współczynnik spięcia zdecydowanie za wysoki dla moich ograniczonych umiejętności!
 
#40 ·
(Tom Schmitz) Twój film jest NIEOCENIONY! Nigdy nie byłbym w stanie tego wszystkiego zwizualizować na podstawie jakiegokolwiek pisemnego opisu, bez względu na to, jak szczegółowy by był.

(Mimo to na pewno nie będę wiercił w mojej obudowie, dopóki nie spróbuję wszystkiego innego, bez efektu lub z niewystarczającym efektem.)

Współczynnik marszczenia na pewno za wysoki dla moich ograniczonych umiejętności!
peacefuljeff i inni,
Zamierzałem skomentować ten post.

Wiercenie w komorze filtra oleju pokrywy sprzęgła w celu modyfikacji filtracji oleju w 100% nie ma nic wspólnego ze zużyciem oleju lub jego brakiem.

Ale jeśli Twoje stwierdzenie dotyczy tylko gwintowania portu oleju wału korbowego w pokrywie sprzęgła, to wszyscy naprawdę to rozumiemy. Sugeruję, że gwintowanie tego portu oleju najlepiej wykonać po zdjęciu pokrywy sprzęgła w celu innych modyfikacji.

Po raz pierwszy zamontowałem mój otwór w pokrywie filtra, ponieważ jeśli mogę pożyczyć termin od Normka, "Prosty, tani i łatwy" montaż.
Clark L., który odważnie zaoferował swój model z 1990 roku jako pierwszą świnkę morską, która otrzymała WSZYSTKIE modyfikacje, również wybrał lokalizację pokrywy filtra.
(Jak widać na zdjęciach, w podanych linkach z postu nr 1, mod nr 7.)
 
#21 ·
Jak X10 Tom.
To jedno z najlepszych forów w Internecie, szczególnie dla nowych osób. Przez lata stonowaliśmy kilku facetów za to, że byli zbyt surowi dla nowicjuszy. Wszyscy byliśmy kiedyś żółtodziobami. KLR to świetny motocykl, a cena przyciąga wielu początkujących. Chociaż moim głównym motocyklem dualsport jest teraz KTM 690 Enduro, wydaje się, że nie mogę pozbyć się żadnego z moich KLR650.:grin2: Wiem, że kiedy KTM się zepsuje, KLR będzie czekał!:mexican wave:
JJ
 
#22 ·
Każdy może zobaczyć po praktycznym podejściu Jeffa, że ​​naprawdę do tego nie pasuje. ;-)

Ucieczka w popłochu!:stickpoke:


Jak X10 Tom.
To jedno z najlepszych forów w internecie, zwłaszcza dla nowych osób. Przez lata stonowaliśmy kilku facetów za to, że byli zbyt surowi dla nowicjuszy. Wszyscy byliśmy kiedyś żółtodziobami. KLR to świetny motocykl, a cena przyciąga wielu początkujących. Chociaż moim głównym motocyklem dualsport jest teraz KTM 690 Enduro, nie mogę rozstać się z żadnym z moich KLR650.:grin2: Wiem, że kiedy KTM się zepsuje, KLR będzie czekać!:mexican wave:
JJ
 
#23 ·
PD Westman: "W oryginalnym wątku "Willy'ego" zatytułowanym "Oil Pressure, How to make it Better?" (na klr650.net) zasugerowałem, że WSZYSTKO to można osiągnąć za pomocą JEDNEGO rozmiaru wiertła! Teraz zasugeruję, że wiertło #43, 2,26 mm, 0,089 tysięcznych cala, może być rozsądną 'Opcją'."

Dla tych, którzy tak jak ja mieli problem ze znalezieniem wiertła #43: Ace Hardware je ma, można je znaleźć na ich stronie internetowej. Irwin® No.43 High Speed Steel Wire Gauge Drill Bit. Próbowałem dołączyć bezpośredni link, ale nie opublikowałem na tym forum wystarczająco dużo, aby mieć takie uprawnienia.
 
#24 ·
Przeprowadziłem ponowny test prędkości obrotowej biegu jałowego z i bez ograniczenia w pokrywie filtra oleju.

Prędkość obrotowa biegu jałowego (rozgrzany) z fabryczną pokrywą filtra 1200 obr/min
Prędkość obrotowa biegu jałowego z ograniczoną pokrywą 1450 obr/min.

Zgłaszałem tę różnicę wcześniej, ale musiałem kupić pokrywę, aby móc przełączać się tam i z powrotem w celu potwierdzenia. Zdecydowanie mniejszy opór silnika z powodu oleju z wału korbowego. Ponieważ pozostałe czynniki pozostają takie same, spodziewam się, że ciśnienie oleju w pompie musi wzrosnąć z powodu większego ograniczenia. Musi to oznaczać, że większe obciążenie pompy oleju, z powodu wyższego ograniczenia/podwyższonego oporu ciśnienia oleju, przeciwdziała efektowi. Gdyby ciśnienie oleju w pompie było utrzymywane na tym samym poziomie, spodziewałbym się wyższej prędkości obrotowej biegu jałowego.

Jak tylko znajdę czas na podłączenie manometru, który wysłał Paul, zobaczę, czy uda mi się zobaczyć ten efekt.
 
#25 ·
Normk,
Teraz pytanie, które zadaje sobie każdy, brzmi: czy to dobra rzecz, zła rzecz czy obojętna?

Zasugeruję rzecz obojętną.
Może to być związane wyłącznie z całkowitą objętością oleju do dolnego łożyska korbowodu, a tym samym do ścianki cylindra, tłoka i pierścieni.
Lub może to być związane z temperaturą oleju, która jest 'ciepła' zamiast 'gorąca', 194f+?
Lub może to być związane z punktem nastawy zaworu bezpieczeństwa i temperaturą oleju?
Ale wydaje się, że 'coś' jest zdecydowanie dotknięte.

Trochę jak pierwsze 1100 mil Toma z 'w miarę ciepłym' silnikiem w porównaniu do jego ostatnich 400 mil z w pełni gorącym silnikiem. Może.

Pomimo tego, że ten projekt trwa ponad 3 lata, wciąż jest wiele do nauczenia.
 
  • Like
Reactions: ZachM1
#26 ·
Normk,
Teraz pytanie, które zadaje sobie każdy, brzmi: czy to dobra rzecz, zła rzecz czy rzecz obojętna?

Sugeruję rzecz obojętną.
Może to być związane wyłącznie z całkowitą objętością oleju do łożyska dolnego korbowodu, a tym samym do ścianki cylindra, tłoka i pierścieni.
Lub może być związane z temperaturą oleju, która jest 'ciepła' zamiast 'gorąca', 194f+?
Lub może być związane z punktem nastawy PRV i temperaturą oleju?
Ale wydaje się, że 'coś' jest zdecydowanie dotknięte.

Trochę jak pierwsze 1100 mil Toma z 'w miarę ciepłym' silnikiem w porównaniu do jego ostatnich 400 mil z w pełni gorącym silnikiem. Może.

Pomimo tego, że ten projekt trwa ponad 3 lata, wciąż jest wiele do nauczenia.
 
#27 ·
Zaoferuję mojego KLR z 99 roku z przebiegiem 33 tys. km i sporym problemem ze zużyciem oleju jako królika doświadczalnego dla tych modyfikacji. Z przyjemnością dołożę wszelkich starań, aby dodać wskaźniki i w inny sposób śledzić zużycie oleju na przejechane mile w ramach moich ograniczonych umiejętności mechanicznych, które z przyjemnością rozwinę, jeśli będzie to możliwe. Nie będę w stanie w najbliższym czasie spróbować modyfikacji, które Tom pokazuje w swoim filmie. Mam na myśli te do pokrywy sprzęgła. Myślę, że dam radę z pokrywą filtra oleju.
 
#28 ·
peacefuljeff,
Z Twoim przyznanym ograniczonym doświadczeniem w majsterkowaniu wolałbym, żebyś zrobił modyfikacje nr 7, 8, 9 i 10. A potem ciesz się jazdą przez 1000 mil, zamiast robić odczyty wskaźników. Sprawdzaj olej tak często, jak musiałeś w przeszłości i miejmy nadzieję, że dodasz go mniej.

Uważam, że odczyty wskaźników Toma i moje są wystarczające.
 
#30 · (Edited)
Post #29 Zaginął w akcji!

Właśnie przeczytałem alert e-mail o nowym poście od "peacefuljeff", pomyślałem, że powinienem odpowiedzieć!
Wygląda na MIA. Chyba że 'pojawi się' podczas pisania tego.

Czy mamy znowu przypadek 'gremlinów'? Ten post powinien pojawić się jako numer 30 lub wyższy.

Tak czy inaczej peacefuljeff,
Te wszystkie informacje znajdują się w wątkach, które zlinkowałem.

Masz na myśli "NPT", literówka pokazała MPT.
Użyte przeze mnie mosiężne zaślepki do rur 1/4" długości, 5/32" napędzane kluczem imbusowym, 1/16 27 National Pipe Thread (1/16-27 NPT) zostały zakupione w "Fastenall". (Numer części 80742, 1/16BrssFlshPrssPlug)
Można je również nabyć w warsztatach naprawy samochodów ciężarowych.

Będziesz także potrzebować gwintownika 1/16-27 NPT.
Sugeruję sprawdzenie Amazon.com pod kątem zaślepek do rur i gwintownika. Kup 5 lub 10 zaślepek do rur, są tanie, około 50 centów za sztukę.
Możemy ostatecznie zejść do mniejszego rozmiaru.
Zapłaciłem słono za gwintownik, aby robić zakupy lokalnie.
 
This post has been deleted
#31 ·
Użyłem mosiężnego zakończenia świecy zapłonowej. Duży koniec dobrze wkręca się w dyszę główną KLR, a koniec świecy zapłonowej jest bardzo mocno wciśnięty w otwór w galerii olejowej w pokrywie filtra oleju, prowadzący do wału korbowego. Wcisnąłem go za pomocą imadła i użyłem bitu śrubokręta płaskiego jako trzpienia, aby wepchnąć dyszę tuż pod powierzchnię pokrywy, aby nie zaczepiała o otwór w komorze filtra oleju.

Pozwala to na wymianę dyszy przez proste zdjęcie pokrywy filtra oleju i umożliwia sprawdzenie/czyszczenie zwężenia podczas wymiany filtra. Nie sądzę, aby zwężenie mogło zostać wepchnięte w galerię olejową, ponieważ otwór w pokrywie nie jest wyrównany z otworem w pokrywie bocznej. Ilość zakłóceń podczas wciskania uniemożliwiłaby przemieszczanie go przez ciśnienie oleju, IMO. Nie mogę wcisnąć go dalej ręcznie i mogę zastosować wiele razy równoważne PSI, które mógłby zastosować nawet zablokowany układ olejowy.

To tylko sugestia, ponieważ wydawało się to łatwiejszym podejściem. FWIW, użyłem mosiężnego zakończenia świecy zapłonowej, ale teraz muszę znaleźć więcej, ponieważ kilku innych chce to zrobić.

Oto kilka zdjęć tego, co zrobiłem, FWIW,


To jest fajne. Mosiężne zakończenie świecy zapłonowej, o którym wspominasz, czy to ta część, która wkręca się na koniec samej świecy, którą w większości przypadków usuwasz, czy coś innego? Nie pamiętam, żebym widział mosiężną świecę zapłonową, o której myślę. :help:
 
#32 ·
Ludzie,
Moim największym zmartwieniem związanym z używaniem dyszy gaźnika jest nadmierne dokręcanie i odkręcanie dyszy! Zbyt wielu naszych mniej doświadczonych członków i osób niezrzeszonych potrafi regularnie zerwać korki spustowe oleju 12 mm!

To jest główny powód (możliwe zerwanie lub pęknięcie/złamanie małej mosiężnej dyszy), dla którego na samym początku zdecydowałem się użyć stalowej śruby dociskowej 8 mm w pokrywie filtra oleju.
Jeśli nasza dodatkowa część pęknie lub się poluzuje i zaczepi w porcie olejowym pokrywy sprzęgła, odpowiedz mi na to. "JAK mamy zdjąć pokrywę filtra oleju?"
Czy główka wybranej części jest w stanie nadmiernie ograniczyć przejście, jeśli się poluzuje i ułoży w poprzek?
Czy główka wybranej części jest za mała? Czy może wpaść do portu olejowego wału korbowego?
Wierzę, że wybrałem wystarczająco dużą, wystarczająco wytrzymałą część, aby nikt nie musiał się tym martwić!
Te modyfikacje są wystarczająco przerażające, nawet gdy je robiłem.

Przeszedłem później na mosiężną zaślepkę rurową 1/16", jako moją preferowaną sugestię i może być używana zarówno w pokrywie filtra oleju, jak i pokrywie sprzęgła. Używam również Loctite blue dla obu lokalizacji.

Sugeruję również, że mosiężne króćce świec zapłonowych są obecnie trudniejsze do zdobycia niż mosiężne zaślepki rurowe NPT 1/16".
 
#33 ·
Nie akceptuję obawy dotyczącej potencjalnego wykręcenia dyszy gaźnika jako zasadnej. Jeśli ktoś używa tego rozumowania, to nikt nie powinien używać dyszy gaźnika w gaźniku, ponieważ aluminiowe gwinty w gaźniku mogą ulec uszkodzeniu lub dysza może się wykręcić.

Sugerowałem, że użycie jednego z dostępnych na rynku lub innych modeli mocowań ssania może wiązać się z ryzykiem krzyżowania gwintów ze względu na drobne gwinty w gaźniku, ale to jest prawie powszechnie odrzucane.

Śruby miski gaźnika powinny być odrzucane, ponieważ ich mały rozmiar sprawia, że uszkodzenie jest prawdopodobne... w pewnym momencie należy założyć podstawowy poziom kompetencji.

Dlaczego złamanie "dodanej części" miałoby być problemem? Jeśli zachowa się odpowiedni poziom ostrożności, to się nie stanie. Jeśli ktoś nie zakłada odpowiedniej ostrożności, to co z zerwaniem nakrętek osi z powodu zbyt mocnego dokręcenia?

W mało prawdopodobnym przypadku, gdyby część pękła lub w inny sposób utknęła, nasadkę należałoby usunąć w podobny sposób, jak inne, nietypowo uszkodzone części, nie widzę problemu. Czy to naprawdę poważny problem?

Co by było, gdyby niedoświadczona osoba miała wywiercić otwór w obudowie bocznej i pękła obudowa? Czy pęknięcie mogłoby pozostać niewykryte? Czy śruba dociskowa mogłaby się poluzować i obrócić? W jaki sposób niedoświadczona, a nawet doświadczona osoba zapewni, że ograniczenie nie zostanie zablokowane lub częściowo zablokowane przez niewykryty materiał? Jest to dodatkowe ryzyko związane z każdym ograniczeniem w kanale olejowym, ale dodatkowe obawy w przypadku, gdy ograniczenia nie można łatwo sprawdzić i wyczyścić.

Głowica wybranej części nie może przejść przez wciśniętą nasadkę świecy zapłonowej, więc nie może przejść dalej.

Mosiężne końcówki świec zapłonowych są łatwiejsze do znalezienia lokalnie niż wtyczki rurowe 1/16", co zweryfikowałem, znajdując mosiężne końcówki wtyczek. Żaden dostawca tutaj nie wymienia nawet wtyczki 1/16 NPT jako dostępnej.

Instalacja końcówki świecy zapłonowej i dyszy jest prosta, należy wkręcić końcówkę wtyczki i wcisnąć. Wiercenie i instalacja wtyczki 1/16" NPT to znacznie trudniejsza operacja, szczególnie dla niedoświadczonych, którzy mogą wykręcić jedną ze śrub pokrywy bocznej lub (co jest bardzo prawdopodobne) urwać wałek pompy wodnej.

Szczerze mówiąc, większość wymienionych zastrzeżeń wydaje się być desperackimi próbami znalezienia zastrzeżeń. Jeśli którekolwiek z zastrzeżeń zostanie odwrócone i zastosowane do pierwotnej procedury, okaże się, że ma zastosowanie w jeszcze większym stopniu.

Myślę, że czas, żebym odszedł od tego wątku.


Panowie,
Moja największa obawa związana z użyciem dyszy gaźnika to nadmierne dokręcanie i wykręcanie dyszy! Zbyt wielu naszych mniej doświadczonych członków i osób spoza grona członków potrafi regularnie uszkadzać śruby spustowe oleju 12 mm!

To jest główny powód (możliwe zerwanie lub pęknięcie/złamanie małej mosiężnej dyszy), dla którego na samym początku zdecydowałem się użyć stalowej śruby dociskowej 8 mm w pokrywie filtra oleju.
Jeśli nasza dodana część pęknie lub wypadnie i zaczepi się w porcie olejowym pokrywy sprzęgła, odpowiedz mi na to. "JAK mamy ZDJĄĆ pokrywę filtra oleju?"
Czy głowica wybranej części jest w stanie nadmiernie ograniczyć przejście, jeśli się poluzuje i znajdzie się w poprzek?
Czy głowica wybranej części jest za mała? Czy może wpaść do portu olejowego wału korbowego?
Uważam, że wybrałem wystarczająco dużą, wystarczająco wytrzymałą część, aby nikt nie musiał się tym martwić!
Te modyfikacje są wystarczająco przerażające, nawet tak, jak je zrobiłem.

Przeszedłem później na mosiężną wtyczkę rurową 1/16", jako moją preferowaną sugestię i można jej używać w pokrywie filtra oleju lub pokrywie sprzęgła. Używam również Loc-Tite blue dla obu lokalizacji.

Sugeruję również, że mosiężne końcówki świec zapłonowych są obecnie trudniejsze do zdobycia niż mosiężne wtyczki rurowe 1/16" NPT.
 
#34 ·
Wtyczka i gwintownik 1/16" NPT nie są powszechne, ale wciąż są łatwo dostępne. Wtyczka nie musi być nawet mosiężna. Nie, nie znajdziesz jej w lokalnym sklepie z narzędziami, ale sprzedawcy internetowi dostarczą ją do Twoich drzwi w ciągu kilku dni.

Szczerze mówiąc, nigdy nie widziałem mosiężnej końcówki świecy zapłonowej i myślę, że wiercenie i gwintowanie tak małej części byłoby wyzwaniem.

O wiele trudniejsze niż gwintowanie obudowy lub pokrywy. Nie wiem, ile razy to mówiłem, ale wydaje się, że warto to powtórzyć. Otwór w obudowie i w pokrywie ma już odpowiedni rozmiar do gwintowania 1/16" NPT. Jeśli zdecydujesz się przeprowadzić przez niego wiertło gwintujące, wyciągniesz tylko kilka tysięcznych cala z średnicy.

Po prostu nagwintuj. Wydaje się to łatwiejsze niż wiercenie i gwintowanie małej mosiężnej części, instalowanie w niej dyszy i wciskanie zespołu w pokrywę. Zgodnie z punktem Paula, jeśli część wciskana wibruje z pokrywy i do obudowy, wówczas pokrywa utknie w obudowie.

Tom
 
#36 · (Edited)
#38 · (Edited)
Dzięki Jeff,
Ale muszę zapytać, czy stal nierdzewna nie jest trudniejsza do trzymania i wiercenia niż mosiądz, który jest nieco twardszy niż aluminium?

Powiedziałeś, że gwintownik na stronie wtyczki rurowej był drogi, 44,84 CDN.
Czy wszyscy widzieliście wycofany, poniżej gwintownika za 14,45 CDN?
Och!!! 60 $ +! Zapłaciłem mniej niż 50 USD za gwintownik i narzynkę w lokalnych częściach samochodowych CARQUEST.

Link do JEGS, wtyczki aluminiowe.
Allan+drive+pipe+plugs - JEGS High Performance

Link do Amazon, gwintownik 1/16-27 NPT.
http://www.amazon.com/Drillco-Carbon-Uncoated-Bright-Chamfer/dp/B00GPDYWYG/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1450110954&sr=8-1&keywords=1%2F16-27+NPT+thread+taps